Week 8 Dinsdag - Reisverslag uit Assen, Nederland van Louise Schoutens - WaarBenJij.nu Week 8 Dinsdag - Reisverslag uit Assen, Nederland van Louise Schoutens - WaarBenJij.nu

Week 8 Dinsdag

Door: SLD Pluis

Blijf op de hoogte en volg Louise

20 Maart 2011 | Nederland, Assen

Zooo hier ben ik eindelijk weer!

Dinsdag, woensdag en donderdag hadden we bivak dus vandaar nu pas weer een verslag;)

Dinsdag begon onze tweede bivak van de AMO! S'morgens vroeg moesten we onze hele tas uitstallen en het hele peleton (30man) moest het precies hetzelfde hebben liggen, gelukkig lukte het ook nog binnen de tijd!
Daarna gingen we wapens halen, tassen in de 4tonners laden en zijn we zelf om 9:00u in een 4tonner ingestapt op weg naar bivak 2!:D

Wanneer we aankwamen in Havelte zijn we uitgestapt en moesten we nog een klein eindje lopen naar het deltapunt. Het deltapunt is de plek waar de tenten van het kader staan en de waterwagen enzovoorts..

Daar mochten we ons afhangen, alleen je helm en je wapen moest je nog op de man hebben want we gingen de boogtenten opbouwen. We hadden 3 kwartier de tijd, we deden er jammergenoeg een uur over maar dat vonden ze gelukkig niet zo erg want er was wel hard gewerkt!

Daarna was het alweer tijd om de lunchen, onze laatste keer brood in 3 dagen:P

Na de lunch kregen we een 3 lesjes van de instructuurs. Eerst een lesje over ligsleuven graven, een ligsleuf is dus een sleuf waar je zelf in moet kunnen liggen wanneer er gevaar is en moet binnen 10min moeten worden gegraven...

Daarna kregen we een lesje over het onderkomen. Vanmorgen kregen we al een buddy aangewezen voor de aankomende bivak en samen met je buddy moest je dan een onderkomen maken dmv het spannen van poncho's op kniehoogte (gelukkig heeft mijn bud hele lange benen en mocht ons onderkomen dus iets hoger:P) Onder de poncho komen in het midden twee rugzakken en aan beide kanten van de rugzakken komt je matje en je slaapzak, eigenlijk best heel gezellig:D

En het laatste lesje ging over de onderverdeling van alle peletons en dan weer de peletons onderverdeeld in de groepen, alfa bravo en charlie. Er moesten dubbele ligsleuven gegraven in elke groep 1 en daar werden verbindingen tussen gelegd zodat je via een "telefoon" met elkaar kon praten.

Na alle lesjes moesten we de kennis natuurlijk gaan toepassen dus begonnen we eerste met het graven van een ligsleuf, WOOH! Best wel een zwaar werkje met een schepje van een kleine 50cm:P

Tijdens het graven van de ligsleuven mocht je je wapen binnen handbereik neerlegeen, maargoed ik was zoo druk bezig dat ik er totaal niet meer naar omkeek totdat ik mijn wapen op een gegeven moment kwijt was.... AAAHHH Paniek! Dus ik had het aan de sergeant verteld en die wist natuurlijk ook niet waar die was... En toen werd er ALARM geroepen dus wij als een malle naar die ligsleuven toe en daar lag ik dan de boel te bewaken zonder wapen... Gooit de Sergeant ineens een schepje naar me toe, zoo dat is je wapen zegt ie:P hhaha daar kon ik toen eerlijk gezegd wel om lachen, totdat ie vroeg waar ik mijn wapen voor het laatst had gezien enzovoorts...

EINDE ALARM, dus wij weer uit die ligsleuven en toen werd ik bij de sergeant geroepen, zij hadden natuurlijk mijn wapen;)... GELUKKIG! Nou die houd ik voortaan wel in het vizier:P En dan zou je toch denken dat niemand dat ding nog uit het oog verlies, WEL DUS... Nog een aantal van de groep is het overkomen, geloof me na die dag is het niet meer gebeurt:P

Nadat we de ligsleuven klaar hadden gingen we ons onderkomen bouwen en dat was eigenlijk zo gebeurt;) En toen konden we gaan eten, deze keer gelukkig geen witte bonen in tomaten saus maar stampot boerenkool met worst, en dat was best wel te doen;)

Na het avond eten hebben we geloof ik patrouille gelopen maar dat weet ik eigelijk niet meer zo zeker..

We gingen in ieder geval om 00:00u slapen;) Ik dus in mijn tentje kruipen, nou ik lag gewoon in een deuk om mezelf:P Het zou zoo bij lachen om homevideo's kunnen:P MAAR wonder bovern wonder is het me gelukt om heel lekker te kunnen liggen;) Beetje jammer dat je dan om 02:00u in de dubbele ligsleuf moet gaan liggen met je buddy om wacht te houden tot maar liefst 04:00u...

We hadden wel geluk dat er 2x alarm werd geroepen tijdens onze wacht, dus wij waren al wakken en hoefde ons dus niet om te kleden in de ligsleuf:P
Rond 4:00u weer in mijn tentje gekropen en toen heb ik nog even tot 5:45u geslapen want toen werden we weer gewekt!

  • 20 Maart 2011 - 18:41

    Hendrien:

    yes eerste reactie! hihi zware bivak zo te lezen. enn stampot boerenkool is ook nog wel lekker, tot nu alles wat ik nog lust.. en dat is knap!
    respect hoor als ik dit zo lees! super!

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Louise

Actief sinds 02 Jan. 2011
Verslag gelezen: 981
Totaal aantal bezoekers 56759

Voorgaande reizen:

21 Juli 2017 - 02 December 2017

Zuid-Afrika

24 Januari 2011 - 20 Mei 2011

Algemene Militaire Opleiding

Landen bezocht: