Week 8 Woensdag - Reisverslag uit Assen, Nederland van Louise Schoutens - WaarBenJij.nu Week 8 Woensdag - Reisverslag uit Assen, Nederland van Louise Schoutens - WaarBenJij.nu

Week 8 Woensdag

Door: SLD Pluis

Blijf op de hoogte en volg Louise

20 Maart 2011 | Nederland, Assen

Om 6:00u stonden we dus alweer opgesteld voor de sergeant, we mochten eerst gaan eten en daarna gingen we sporten, terreinwerk!

Terreinwerk was het SUPER!!! Dat vond ik persoonlijk denk ik wel het toppunt van de bivak! We gingen constant hardlopen door het mulle zand waar dikke tanks over gereden hadden dus dat was wel lekker zwaar zeg maar;) We moesten ook hele leuke krachtoefeningen doen waarbij je met z'n tweeen werkt, de een moest op knieen en voeten staan en de ander moest dan er over heen een kopperol maken en er onderdoor kruipen en dan zo snel mogelijk, echt super leuke oefeningen!

Oh nog een leuke opdracht, we moesten in een kring gaan staan en dan allemaal zo dicht mogelijk op elkaar en op het teken van de instructuur moesten we gaan zitten en zou je dus op de schoot van een ander zitten, hoop dat jullie het begrijpen en een beeld hebben want het was echt super lollig!:P Tot 3 keer toe vielen we om:P Dus wij steeds dichter op elkaar gekropen:P en jahoor het lukte!! Maar toen moesten we een stap zetten, oh geweldig!! 3 stappen totdat we omvielen:P hahahhah

We hebben nog veeeel meer gedaan tijdens het terreinwerk maar dat is te veel om op te noemen en uitteleggen via de pc;)

Na het terreinwerk gingen we HPG'en, dus ons wassen zeg maar;) en hadden we geloof ik even een uurtje pauze ofzo, ik durf het niet meer te zeggen;)

Rond 12:00u hebben we in ieder geval geluncht en daarna hebben we handelingen voor actie weer gedaan, dus weer camoufleren enzovoorts.

We moesten ons klaarmaken voor een patrouilleloop dus de pioschop moest van de rugzak af en op je opsvest, we kregen een kaart en lopen maar! Was opzich wel een leuke patrouille loop alleen moesten we vet vaak dekken (gaan liggen) want het terrein daar is ook een oefenterrein voor tanks! DUs voor ieder voertuig dat daar langs reed moesten we gaan dekken...

Op een gegeven moment moesten we via een pijlpunt vorm over een open terrein gaan verplaatsen en toen werd er CONTACT LINKS geroepen, en op een hele tactiek moesten we dus over de vijhand heen, oftewel RENNEN, LIGGEN, SCHIETEN, RENNEN, LIGGEN, SCHIETEN, HEEL LEUK!

Daarna kregen we die oefening nog een keer dus ik rennen, maar ik struikelde dus de loop van mijn wapen prikt in de grond.. Nou je raad het al ik een salto over mijn wapen heen:P Oh zoo slecht:P ahaha

Na die oefeningen kwamen we aan bij een herdenkplaats voor verzetstijders die daar zijn vermoord door de Duitsers en daar hebben we toen even bij stilgestaan.

Daarna liepen we onze patrouille weer af totdat we op een gegeven moment bijelkaar werden geroepen, zegt de wachtmeester ineens. Binnen 10 minuten hebben jullie hier allemaal je eigen ligsleuf gegraven:O WOH heftig!

Dus ik als een malle aant graven geweest!! De Camo liep gewoon van mijn gezicht af zoo hard heb ik geschept! Na de 10min kreeg ik te horen dat ie al best goed was alleen de details enzovoorts moesten beter, en toen liepen we langs de rest van de ligsleuven.. SOrry maar bij sommige vroeg ik me af wat die in die tijd hadden gedaan...

Oftewel het was niet goed, dus opnieuw... Gat weer dichtgooien en op een andere plek weer binnen 10min een ligsleuf graven, en toen had ik samen met nog 2 andere hem af!! TROTS was ik eigenlijk wel een beetje:P MAAR niet iedereen had hem af, dus niet goed is opnieuw... Verstand op nul en graven als een gek! Maar na 3min werd er stop geroepen en konden we terug naar de onderkomens.

Daar hebben we gegeten en oh ja smorgens hebben we een lesje gehad over verkennings verplaatsingen, dat ging over hoe je doodstil s'nachts kunt verplaatsen dmv 3 verschillende gangen, staand, op de knieen en liggend. En dat gingen we s'avonds natuurlijk toepassen! Eerlijk gezegt vond ik dat best saai want dat hebben we volgens mij wel 2 uur gedaan... Maarjah niet alles is leuk moet je dan maar denken;)

Om 23:00u was het tijd om te gaan slapen. Ik moest om 24:00u in de ligsleuf liggen dus ik bleef wakker en heb dus lekker een warme chocolademelk gemaakt, jammer genoeg een beetje te warm want ik had mijn tong, gehemelte en mijn keel verbrand... En dat was NIET prettig... Nou van 24:00u tot 1:00u wachtgelegen en daarna heb ik heeerlijk geslapen.

Maar om 3:00u werd er nog alarm geroepen dus ik mijn zak met kleding gepakt, en ik had mijn opsvest, helm en gasmaskertas aan elkaar vast geklikt dus die kon ik ook in 1 greep meenemen. Vergat ik nog bijna mijn wapen... Maargoed ik dus als een malle naar mijn ligsleuf rennen, kon ik hem natuurlijk niet vinden!... Dus ik pleur natuurlijk ook nog eens waar de wachtmeester bijstaat:P Nou mensen daar ren je dan door het donkere bos in je onderbroekje en je tshirtje:P ahhah was ook wel weer grappig. Eenmaal bij de ligsleuf aangekomen snel aangekleed en daarna kon mijn buddy zich omkleden. En na een kwartierje was het einde alarm en ben ik weer lekker in mijn bedje gekropen en heb ik gelapen tot 6:00u!:D



  • 20 Maart 2011 - 20:51

    Nicole:

    Oh oh wat geweldig toch weer!

    Hahaha ik zit hier helemaal lachend achter de computer. Papa vraagt al steeds aan me, waarom ik zo moet lachen....

    Diep respect voor jullie allen hoor!

  • 23 Maart 2011 - 12:31

    Nanja:

    Het blijft echt super leuk om te lezen.

    groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Louise

Actief sinds 02 Jan. 2011
Verslag gelezen: 615
Totaal aantal bezoekers 56759

Voorgaande reizen:

21 Juli 2017 - 02 December 2017

Zuid-Afrika

24 Januari 2011 - 20 Mei 2011

Algemene Militaire Opleiding

Landen bezocht: