Week 3 Maandag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Louise Schoutens - WaarBenJij.nu Week 3 Maandag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Louise Schoutens - WaarBenJij.nu

Week 3 Maandag

Door: LouiseSchoutens

Blijf op de hoogte en volg Louise

07 Februari 2011 | Nederland, Amsterdam

Jaja mensen een verslag op maandag!!:D
We mogen vanaf deze week onze laptop van thuis mee, dus daar profiteer ik natuurlijk van. En jullie ook, want dan komt er alst goed is iedere dag een nieuw verslagje bij!:D

Nou ik zal weer even beginnen bij de zondag, na eerst gezellig ff bij mijn oud collegaatjes langs geweest te zijn bij de Markies, heeft mama me rond 21:00u weer naar de kazerne gebracht.Man wat gaat de tijd snel, we zitten nu alweer in week 3!

Toen ik op de kazerne aankwam moest ik eerst weer al mijn schone was natuurlijk weer in mijn kast opvouwen! Nou dat dacht ik dus niet, oftewijl, van ieder kledingsetje heb ik 1 paar opgevouwen en de rest mooi in mijn tas laten zitten:P haha je moet wel een beetje inprofiseren hoor:P Ze zeggen hier altijd dat je compact moet werken, nou ik vind dat ik dat wel goed nastreef op die manier hahhaha

Maargoed rond 22:30u zijn we weer lekker gaan slapen en om 5:50u ging de wekker alweer dus dat was dan wel weer ff jammer...

Nou we mogen vanaf vandaag gewoon lekker zelfstandig eten enzovoorts, als je maar om 7:40u klaar staat voor de inspectie van het corvee;) Maar tegenwoordig kunnen ze al geen stof meer vinden:P

Na de inspectie zijn we weer naar het ijberenplein gerend want alle peletons gingen weer krikkrakken, oh heerlijk op de vroege morgen! (en dat is niet sarcastisch bedoeld;))

Na het krikkrakken hadden we weer een lesje exercitie, vanaf vandaag moeten we het tellen afleren. Daarmee bedoel ik dus dat als zij roepen, geeft 8 dat je dan LINKS roept. Dat links roepen mag nu dus niet meer;) Was weer een leuke les en eindelijk niet koud, want het zonnetje scheen vandaag!!

Na exercitie moesten we ZHKH oefenen op de kamer. Dus iemand in stabiele zijligging leggen, ABCD protocol uitvoeren, PAMAN enzovoorts, nou geloof mij heeeeeel veel lol:P

Na ZHKH gingen we sporten, vandaag stond MZV (militaire zelfverdediging) en fitness op het programma. MAAR! We kregen te horen dat een groot gedeelte van ons peleton de oefeningen bij het krikkrakken niet goed uitvoerd dus dat moesten we voor de sportles aan weer overnieuw doen...

Na 15min wilden we eindelijk beginnen met de sportles, bleek dat 3 kwart van het peleton zijn spullen vergeten was!:O (ik niet hoor haha) Maar de sergeanten waren dus echt superboos en terecht want dat was ik ook! Zo moeilijk is het toch niet om al je spullen mee te nemen!

Uiteindelijk niet zo heel lang gesport, maar het was toch erg leuk!

Om 11:50u waren we weer terug bij het schoolgebouw en kregen we de tijd tot 13:15u om te douchen en te eten. Iedereen in de stress want we dachten dat dat veeeeel te kort was! Uiteindelijk waren we al om 12:45u klaar hahahha Gelukkig was de hele Charlie groep al klaar dus we konden al om 13:00u beginnen met de lessen, en dat betekend natuurlijk ook eerder klaar;)

S'middags hadden we weer een les ZHKH, super interessant want we gingen de theorie buiten in de praktijk brengen, heel leuk en leerzaam!

Na ZHKH hadden we een lesje ME (militaire ethiek) was ook weer heel leuk! Niet in een klaslokaal maar met z'n allen op de slaapkamer, werden we in 3 groepjes verdeeld en dan moest je opdrachten uitvoeren/vragen beantwoorden.

Na en toen was het alweer 17:00u en zijn we alweer vrij!

Lekker gegeten in de kantine hier, we gaan een andere keer Assen wel in;)

We moesten s'avonds nog wel ff wat zelfstudie doen en nu zit ik lekker op mijn laptopje te ontspannen, en dit verslag te schrijven!

Nou ik ga niet zo veel meer doen en ga proberen om 21:00u toch echt wel te slapen:D

  • 07 Februari 2011 - 19:23

    Marit:

    ik kan niet wachten tot vrijdag, weer je hele verhaal lifee (:

  • 07 Februari 2011 - 19:25

    Papa Henk:

    Zo dat is al weer snel .
    Wat lekker dat je nu zo vroeg vrij bent, kun je tenminste een beetje uitrusten.
    En het is "Oftewel" weet je nog.
    Succes morgen, we wachten weer op je volgende bericht.
    Doeidoei xxxx Papa

  • 07 Februari 2011 - 21:09

    Nicole:

    Kijk, dat is mooi... iedere dag een nieuw verslag!

    Ben net terug van de ringtraining met Ruby, ging heel goed dit keer. Zaterdag om 07.30 uur verzamelen we bij de rotonde van Noord-Sleen, dus helaas geen uitslapen voor jou! ;)

    Liefs xxx mama

  • 08 Februari 2011 - 14:52

    Jos:

    hey louise,

    Wat een leuke verslagen schrijf je toch! probeer ze allemaal te lezen. En fijn om te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt daar. Ik probeern trouwens binnenkort een keertje langs te komen. suc6 nog daar en tot snel.

  • 08 Februari 2011 - 18:54

    Nanja:

    Ha die Louise, ik lees je verslagjes allemaal hoor, vind ze zo leuk.
    Jos zal best wel snel langskomen want hij heeft bijna zijn nieuwe auto.
    Hoe lang duurt eigenlijk je opleiding?
    Nou veel succes en tot ziens.
    Groetjes tante Nanja en de rest.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Louise

Actief sinds 02 Jan. 2011
Verslag gelezen: 449
Totaal aantal bezoekers 56737

Voorgaande reizen:

21 Juli 2017 - 02 December 2017

Zuid-Afrika

24 Januari 2011 - 20 Mei 2011

Algemene Militaire Opleiding

Landen bezocht: