Week 2 Vrijdag, baretten op!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Louise Schoutens - WaarBenJij.nu Week 2 Vrijdag, baretten op!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Louise Schoutens - WaarBenJij.nu

Week 2 Vrijdag, baretten op!!

Door: LouiseSchoutens

Blijf op de hoogte en volg Louise

06 Februari 2011 | Nederland, Amsterdam

Vandaag mochten we weer zelfstandig opstaan! Super fijn! Geen Reveille! Oftewijl niet binnen 20sec op de gang staan!

Om 5:50u hadden we onze wekker gezet, moet eerlijk zeggen dat dat dan wel tegenvalt hoor als je lekker ligt te slapen:P

Om 6:30u zaten we alweer aan het ontbijt en daarna natuurlijk weer ons corveepunt schoongemaakt;)

Na het corveeën gingen we weer met alle peletons Krikkrakken oh en dan zeggen we ook de Ritmeester goedemorgen. Vlak voor het krikkrakken had de Ritmeester iest belangrijks te melden! We mogen vanaf vandaag onze baretten op! En dus in Uniform naar huis, best spannend:D De segeanten liepen langs om te controleren of je die baret wel een beetje fatsoenlijk op je hoofd had staan:P Iedereen apetrots natuurlijk, ondanks dat ik wel ff moet wennen aan zo'n baret op je hoofd, was ik toch ook echt wel heeel trots hoor. Het is toch een speciaal moment, je hebt de internaat periode goed doorstaan!

Nou de baret ging daarna weer in je zak want eerst gingen we krikkrakken! Heerlijk op de vroege morgen:D

Na het krikkrakken gingen we sporten, vandaag een spannende sportdag want we gaan klimmen/afdalen:D
Eerst kreeg je zo'n tuigje om en handschoenen aan en natuurlijk een helm op! Daarna werd alles heel duidelijk uitgelegd en beginnen maar!

Ik ging eerst op een toren van 7 meter, klinkt misschien niet zo hoog maar ik vond het best wel doodeng! vooral dat smalle enge trappetje op:O Gelukkig werd je boven goed geholpen en werd het nog even goed uitgelegd. De eerste keer naar beneden is echt ENG! Noujah dat vond ik dan:P

Na de toren van 7 meter ging ik naar de toren van 10 meter, en daar moest je via een muur naar beneden dalen. Met je voeten tegen de muur, je kont onder je voeten houden en dan valt het wel mee, alleen moet je dat wel ff doorhebben want ik gleed steeds uit:P

Allebij de torens heb ik 2 keer gedaan, de tweede keer dat je gaat is trouwens VEEEL leuker en dan is het niet meer zo eng;)

Na de gave sportles kregen we een lesje kaartlezen, wat een grappige opmerkingen hebben die sergeanten toch ook af en toe:P Hij vraagt ineens, Wie kent Dora?? (van tv) Iedereen steek zijn/haar hand op met een groot vraagteken boven het hoofd. Nou zegt ie, zij voerd haar "missies" ook uit via een kaart! Alleen is die kaart ietsjes anders:P Ik lachte me dood, word je als militair opgeleid, gaan ze uitleggen hoe je een kaart moet gaan lezen, vergelijken ze het met dat kinderprogramma DORA:P ahhaha
Verder was het wel een interessante les!

Na het kaartlezen hebben we heerlijk geluncht, het is weer snackdag dus heerlijk 2 bolletjes met soort van hamburger gehad!:D

Na de lunch hadden we weer een evaluatie over de week en daarna nat corvee en eindinspectie!! Om 15:00u waren we daar zo'n beetje al klaar mee:D Rond 15:45u kregen we nog wat te horen van de Luitenant en wenste hij iedereen een fijn weekend toe.

Iedereen sjeest naar buiten naar de 4tonners, WEEKEND!!! Daar waren we wel aan toe! In de 4 tonners gingen de mobieltjes aan, bij de meeste de sigaretten in je mond en relaxen maar!

Eenmaal aangekomen ben ik natuurlijk weer op de weegschaal gaan staan en ik ben in 2 weken tijd al 5 kilo kwijt!

Mensen die mij volgen, heel erg bedankt voor de leuke reacties. Eerst was ik bang voor reacties van anderen, maar ik ben er nu achter gekomen dat iedereen repect heeft voor ons, Militairen:D Heel erg bedankt daarvoor!

Vanaf nu mogen we ook de laptop mee naar de kazerne dus wie weet komt er vanaf maandag iedere dag wel een verslag op!


  • 06 Februari 2011 - 13:23

    Serena:

    Heey Louise,

    Natuurlijk krijg je respect voor wat je doet.
    Het is een zware opleiding.
    Nu gaat het nog goed, maar je zult vast nog wel moeilijke tijden krijgen.
    Maar daar word je sterk van. ;)
    Zoals ik het zo lees, ga je zeker niet uit jezelf stoppen. :D

    Meid ga zo door, en geniet ervan.;)

  • 06 Februari 2011 - 13:24

    Paula:

    Heerlijk om te lezen!!! Echt helemaal super en ik merk gewoon dat je geniet!!!

    Heerlijke tijd hoor, de AMO!!!!

    TIP: neem babydoekjes mee op oefening, dat werk SUPER met camo en ook als je moet wassen en het is -10 buiten :D

    Dikke kus

  • 06 Februari 2011 - 14:41

    Tamara:

    super leuk om te lezen!
    ik wens je heel veel succes
    en zo te horen heb je het zeker naar je zin :D

  • 06 Februari 2011 - 16:13

    Nicole:

    Ga zo door meissie! En heel veel succes komende week!

  • 06 Februari 2011 - 19:32

    Willie:

    heel leuk om te lezen en dat je er van geniet leuk hoor.

  • 06 Februari 2011 - 20:06

    Carola :

    You go girl !

    Suc6 !

    Enne ik blijf graag op de hoogte dus schrijven maar :-) (wanneer dat mogelijk is natuurlijk ;-) )

    Hugs of wordt het nu een schouderklap ;-)

    Carola

  • 06 Februari 2011 - 21:46

    Roelina:

    Woow 5kilo kwijt, ik moet ook maar eens een weekje met je mee ;) Haha!

    Maar weer super je verslagen van deze week.. Erg leuk om te lezen! Vind het ook super knap hoe je het doet!

    Denk dat je alweer onderweg bent, maar succes deze week! :)

  • 07 Februari 2011 - 12:02

    Hendrien:

    wat weer een leuke verhalen!
    krijg steeds meer respect voor je, haha!
    succes deze week!

  • 07 Februari 2011 - 19:12

    Ankie:

    Heey louise,

    Volg het elke dag, en vindt het echt super leuk :D
    Echt super leuke verslagen ;)
    Van mij ook een dikke respect!!
    Ook leuke foto's, ziet er ook grapig uit!! en vooral die strakke kast, zooo!!

    In 2 weken al 5 kilo, dat is best veel :O
    Ben benieuwd naar al je andere verslagen en ga zo door!!!
    En geniet ervan:d

    Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Louise

Actief sinds 02 Jan. 2011
Verslag gelezen: 791
Totaal aantal bezoekers 56765

Voorgaande reizen:

21 Juli 2017 - 02 December 2017

Zuid-Afrika

24 Januari 2011 - 20 Mei 2011

Algemene Militaire Opleiding

Landen bezocht: