Week 2 Donderdag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Louise Schoutens - WaarBenJij.nu Week 2 Donderdag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Louise Schoutens - WaarBenJij.nu

Week 2 Donderdag

Door: LouiseSchoutens

Blijf op de hoogte en volg Louise

06 Februari 2011 | Nederland, Amsterdam

Om 6:00u werden we gewekt vanuit ons "tentje". Das dan wel ff schrikken hoor in zo'n kleine benauwde ruimte wakker worden en dan gewoon de rits van de opening niet kunnen vinden:P

Nou het eerste wat je doet als je wakker bent is natuurlijk je helm opzetten! Want wie weet wil er iemand een kogel door je hoofd heen jagen, jaja op de kazerne achter het slaapgebouw hahah:P

Om 6:12u was iedereen pas omgekleed dus dat vond de Sergeant niet zo leuk! Om 6:45u moesten we alles hebben opgeruimd, tanden hebben gepoetst, gezicht gewassen en de jongens moesten in die tijd ook nog hun baard scheren:P Gelukkig hebben wij vrouwen daar geen last van hahah

Nou en verder was het gewoon standaard, ontbijten en daarna weer corveeën pfff.

Eerste les voor vandaag was HPG, man man ik viel zowat in slaap achter de pc, en toen ik om me heen keek bleek dat ik niet de enige was:P Jaja het was best een zware week;)

Na HPG hadden we een lesje over het Mentale vormingsproces, dat ging over de groepsfases waar je met je groep doorheen gaat enzovoorts.

Wat me wel opvalt is dat we bijna iedere les vanaf de pc krijgen en/of dat de lessen worden gegeven d.m.v. powerpoint op zo'n mooi scherm, dat hangt bijna in ieder lokaal!

Oh ff tussendoor, dinsdag avond waren we trouwens tot 00:00u snachts bezig geweest met die tas 100x overnieuw in en uit pakken bleek gewoon heeel veel dingen niet goed te zitten, de regenbroek moest niet aan de zijkant maar moest in het grote vak. Man iedereen was te laat vanwege die regenbroek die haast niet aan de zijkant te monteren viel, hoor je gewoon een dag later dat ie daar helemaal niet moet...... Balen maarjah op dat moment kun je maar beter je mond houden;)

S'morgens hadden we ook nog een lesje Militair recht van de Luitenant was op zich wel interessant maar ik was zooo moe dat ik de lettertjes op het scherm doorelkaar zag zweven:P FF met mijn hoofd schudden en ik was er weer ff voor 5 minuten:Phaha

Tussen de les militair recht gingen we lunchen, hier mochten we zelfstandig heen en we mochten weer zelfstandig terug gaan EINDELIJK. Best raar, zo'n kleine zelfstandigheid maar het voelt heerlijk;)

Na de les militair recht gingen we met onze groep op de kamer zitten en werd ons uitgelegd hoe de baret in elkaar gezet moest worden, gelukkig heeft mijn collega mij geholpen want je moest met je mes iets snijden enzo en daar hou ik niet zo van:P Ben niet zo'n held meer met messen sinds ik mijn vinger er laatst bijna afsneed bij de Markies:P noujah zo voelde het tenminste haha

Daarna hadden we eindelijk lekker een uurtje voor onszelf, maar natuurlijk wel zonder mobiel... Vanaf maandag heb ik die al niet meer gebruik:O maarjah dat overleef ik wel:P

Vandaag hadden we echt een relaxte avond! We moesten alleen ff een labeltje aan ons CBRN-masker naaien (monteren:P) en daarna moesten we wachten totdat de alfa en bravo groep ook eindelijk klaar was. Want toen!!! Toen gingen we naar de bar!!! Eindelijk ontspanning:D:D:D jeeeeeh we mochten wel een half uur naar de bar! Ik heb 15 minuten buiten gebeld (dat mag namelijk niet binnen) en dus maar 15 minuten binnen gezeten maar ik heb nog nooit zo intens genoten van even wat tijd voor jezelf! heerlijk was dat!:D

Eenmaal terug aangekomen in het slaapgebouw moesten we nog ff met onze neus in de boeken en om 21:45u mochten we ons al klaarmaken om naar bed te gaan! Heerlijk:D

Denk dat ik om 22:30u al lekker sliep!

  • 06 Februari 2011 - 16:10

    Nicole:

    Pittig weekje hoor!!! Respect!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Louise

Actief sinds 02 Jan. 2011
Verslag gelezen: 415
Totaal aantal bezoekers 56741

Voorgaande reizen:

21 Juli 2017 - 02 December 2017

Zuid-Afrika

24 Januari 2011 - 20 Mei 2011

Algemene Militaire Opleiding

Landen bezocht: