Week 2 Woensdag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Louise Schoutens - WaarBenJij.nu Week 2 Woensdag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Louise Schoutens - WaarBenJij.nu

Week 2 Woensdag

Door: LouiseSchoutens

Blijf op de hoogte en volg Louise

05 Februari 2011 | Nederland, Amsterdam

En toen was het al weer woensdag, vanaf vandaag kregen we wel een beetje meer vrijheid en verantwoordenlijkheid we mochten namelijk zelf onze wekker zetten en dat betekend GEEN REVEILLE!!:D jeeeeehh

Nou om 5:50u ging de wekker dus al, terwijl we dus pas rond 00:30u gingen slapen gisteren... Dat viel ff tegen..

Met z'n allen hebben we ervoor gezorgd dat we netjes optijd buiten opgesteld stonden:D En we mochten ook zelfstandig aan het ontbijt gaan. Eerst was het zo dat als de sergeant/wachtmeester opstaat dat wij dan ook op moeten staan maar nu mochten we lekker zelf bepalen wanneer we klaar zijn!! Maar we moesten er natuurlijk wel voor zorgen dat we om 7:40u klaar stonden voor de inspectie:P Dat ging gelukkig allemaal goed:D

Na de inspectie gingen we weer Krikkrakken, dat heeft toch wel iets heel moois hoor! Met z'n allen tegelijk die oefeningen uitvoeren en er nog stiekum sterk van worden ook:D

Daarna hadden we een lesje verbindingsdienst, er hadden veel mensen last van de vermoeidheid waaronder ik! Man ik viel bijna is slaap zeg... Maar het was ook wel weer een interessante les, we moeten nu het NATO-alfabet gaan leren Alfa, Bravo, Charlie, Delta, Echo, Foxtrot, Golf, Hotel, India, Juliet, Kilo, Lima, Mike, November, O..., Papa, Quebec, Romeo, Sierar, T..., Uniform, V..., W..., X..., Y... Zulu nou ik weet er al best veel vind ik zelf:P

In de pauzes tussen de lessen door kunnen heerlijk gratis warme chocolademelk halen! hhmmmmm:D

Na de verbindingsdienst hadden we weer een les ZHKH (zelfhulpkameradenhulp) was weer erg leuk en interessant. We hebben geleerd hoe je iemand in de stabiele zijligging moet leggen, en nog veel meer natuurlijk;)

Na ZHKH hadden we heerlijk een uurtje voorons zelf, nou jah soort van.. We moesten namelijk wel leren enzo en de mobiel mocht nog steeds niet aan, aaah al 3 dagen niet gebeld naar mijn mamsje:P In dat uurtje natuurlijk ook geoefend om dat masker zo snel mogelijk op je hoofd te zetten. En nog wat van het exerceren doorgenomen, wat een lol kun je daar mee hebben:P hé soldaat Minnes:P hahah Halt en sta stil:P

Om 12:30u gingen we eindelijk lunchen, ik had gewoon weer buikpijn van de honger:P

Na de lunch hadden we een les voetverzorging, gatverdamme! Ik vind voeten al super vies, gaat de sergeant ook nog is allemaal vet gore plaatjes laten zien van voeten met allerlei gore schimmels..... IIIhhhll...

Verder weet ik niet echt meer wat daarna we nog meer hebben gedaan maar rond 17:00u gingen we iig weer eten.

Na het eten moesten we ons bepakken! CBRN-masker om (in een speciale tas daarvoor, soort schoudertasje) daarover heen je opsvest (dat vest met al die tasje eraan) daarover je GIGA Tas voor op je rug en je helm op natuurlijk!

En waar dit allemaal voor is... jaja we gingen woensdag buiten slapen!!

Veel geleerd die avond, onze groep samen heeft ook heel veel geleerd echt super goed ging het uiteindelijk! We sliepen gewoon achter ons slaapgebouw, eigenlijk gewoon als voorbereiding voor als je echt op bivak gaat;)

Nou gisteren op die late avond hadden we dus ook al de slaapzakken in elkaar gezet dus dat was wel heel handig, dat trok je als een compleet pakketje uit je tas!:D Je slaapt in 2 slaapzakken en een soort dun binnen hoesje in je binnenste slaapzak (hoop dat ik het een beetje duidelijk uitleg:P) Over die slaapzakken komt een gecamoufleerde bifizak, je drukt een boogje boven je hoofd in die bifizak en je hebt een tent:P je kunt nog niet eens rechtopzitten dus dat was heel knus:P Maar het sliep eigelijk helemaal nog niet zo verkeerd!:D

Rond 23:00u in mijn tentje gekropen, alleen ik lag natuurlijk weer helemaal in de knoop met die slaapzakken maarjah:P Oh en ik had echt ontzettende jeuk aan mijn teen, maar het is zoo krap daarbinnen dat ik niet eens kon krabben:P ik had gewoon lol met mezelf in die minitent:P hahah

Nou en toen zat de woensdag er ook alweer op;) Ik ga nu naar bedje dus de verslagen van donderdag en vrijdag zet ik er morgen weer op;)

Weltrusten allemaal!

  • 05 Februari 2011 - 22:27

    Bob :

    Mooie verslagen louise Wink,
    Ik blijf je volgen.

    Dit zijn die andere afkortingen Razz,
    O = Oskar
    T = Tango
    V = Victor
    W = Whisky
    X = X=ray
    Y = Yankee

    Bron: wikipedia

  • 06 Februari 2011 - 01:15

    Serena:

    Ik blijf me verbazen over de leuke manier van schrijven..
    Je schrijft het zo leuk dat je bijna je glimlach achter het verhaal voor je ziet.:D
    Je hebt er iig heel veel plezier in en dat is fijn om te lezen. ;)

  • 06 Februari 2011 - 08:06

    Anja:

    hoi hoi .. superman die verhalen haha vooral doorgaan en knap van jou hoor dat je al zover bent:P

  • 06 Februari 2011 - 08:55

    Nicole:

    Hier kijk je echt naar uit! Wat ontzettend gaaf om al die dagverslagen te lezen! En inderdaad... met een glimlach op je gezicht. Ik hoop dat je dit nog lang blijft doen, want het is echt heel vermakelijk!

    Liefs xxx mama

  • 06 Februari 2011 - 09:15

    Henk:

    Super Louise,
    ik lach me kapot met je verhalen, doet me weer denken aan onze diensttijd.
    Je bent een bikkel, "Sir YES Sir"
    Ga zo door, volhouden en laat je niet kisten.
    Papa xxx

  • 07 Februari 2011 - 20:11

    An Mangelaars:

    Wat een bikkel ben jij zeg, echt stoer zet hem op en laat je niet kisten, ik blijf je verslagen lezen veel succes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Louise

Actief sinds 02 Jan. 2011
Verslag gelezen: 825
Totaal aantal bezoekers 56772

Voorgaande reizen:

21 Juli 2017 - 02 December 2017

Zuid-Afrika

24 Januari 2011 - 20 Mei 2011

Algemene Militaire Opleiding

Landen bezocht: