Visum en Studiebeurs! - Reisverslag uit Leeuwarden, Nederland van Louise Schoutens - WaarBenJij.nu Visum en Studiebeurs! - Reisverslag uit Leeuwarden, Nederland van Louise Schoutens - WaarBenJij.nu

Visum en Studiebeurs!

Door: Louise Schoutens

Blijf op de hoogte en volg Louise

11 Juni 2017 | Nederland, Leeuwarden

Hallo allemaal!

Ik zal jullie even bijpraten over wat er zich de afgelopen weken heeft afgespeeld :)

In mijn vorige verslag vertelde ik al over de belangrijke formulieren die we opgehaald hadden op de Zuid-Afrikaanse ambassade in Den Haag voor het visum. Nou de afgelopen weken zijn we allemaal enorm druk bezig geweest om alle documenten bij elkaar te verzamelen, ik zal even een aantal dingen opnoemen voor het idee:
- Medisch rapport
- Radiologisch rapport (Röntgenfoto van borstkas)
- Borgverzekering Zuid-Afrika
- Bankafschriften van de afgelopen 3 maanden
- Kopie van mijn ouders paspoort
- Inentingen (die had ik gelukkig al)
En nog meer! Oh ja en alles moet met zwarte pen ingevuld, en zonder doorhalen. Je kan je dus voorstellen dat dat even tijd heeft gekost haha.

Maargoed, op woensdag 7 juni was het zover! Mirjam, Joëlle en ik hadden alledrie al onze documenten gefixt dus we konden weer naar Den Haag :D Om 6:40u ging mijn bus al naar station Leeuwarden, waar ik vervolgens om 7:08u in de trein naar Den Haag stapte. In Akkrum kwam Joëlle daar gezellig bij en in Heerenveen ook Mirjam. Ook kwamen we drie andere meiden van de PABO tegen die toevallig ook naar de ambassade gingen die dag!

Alles ging hartstikke voorspoedig totdat.... er uiteraard een storing was in het treinstelselnetwerkding :P Oftewel, de trein reed niet meer verder vanaf Amsterdam Zuid, PANIEK! Want om 12:00u gaat de ambassade dicht en dan ook echt precies op dat tijdstip... Dachten we mooi vroeg te zijn vertrokken... Maar! We waren met 7 personen (nog een meisje van een andere opleiding ook) en dus bedachten we een taxibusje naar Den Haag te pakken, ieder 20 euro ingelegd en gaan met die banaan! Gelukkig kwamen we op tijd aan op de ambassade en ieder van ons had de juiste documenten geregeld, dus het visum is in aanvraag!! :D

Om dit te vieren bleven we even in Den Haag om te lunchen en daarna zijn we weer op de trein richting Leeuwarden gegaan, al met al een lange, spannende dag, maar wel met een goede afloop! Nu maximaal 30 dagen wachten tot we een berichtje krijgen dat we ons visum kunnen ophalen :)

En dan is er nog iets wat ik wil vertellen, via school werd bekend gemaakt dat je in aanmerking kon komen om een studiebeurs te krijgen! Er waren twee verschillende beurzen, die aan 13 mensen zouden worden uitgereikt. Een grote en een wat kleinere, maar ook nog steeds groot :P Om hier hiervoor in aanmerking te komen moest je echter wel een 7,5 op je propedeuse hebben gehaald, ik had een 7,7, dus ik kwam in aanmerking!!

Vervolgens moest je een motivatiebrief schrijven, je CV opsturen en nog een aantal dingen doen om uitgenodigd te worden om een pitch te geven, in het Engels... En ik werd uitgenodigd voor de grotere beurs!! Super blij, maar ook enorm zenuwachtig natuurlijk... nu moest ik dus in het Engels binnen 5 minuten vertellen, waarom ik de beurs zou verdienen, pffffff.

Op woensdag 24 mei was het zover, om 14:30u moest ik mijn pitch gaan geven. Ik kwam rechtstreeks uit schoolkamp met groep 7/8, tja dat gaat ook gewoon door hihi. Ik had goed geoefend en was er ondanks de zenuwen, klaar voor. Maar.... super ***, ik kreeg een black-out.... Man, man, man wat baalde ik... Ik heb het hierna wel weer redelijk opgepakt, maarja de tijd tikte verder dus de 5 minuten waren snel om.. En toen kwam het spannende wachten, 5 dagen lang...

Op maandag 29 mei, kreeg ik om 17:15u dan EINDELIJK een mailtje! Ik krijg de kleinere beurs!! :D Een kleine teleurstelling natuurlijk, omdat ik voor de grote beurs was uitgenodigd, maar alsnog ben ik natuurlijk ook super blij!!! Dit helpt me enorm, want deze belevenis naar Zuid-Afrika is helaas niet gratis :P Maar ik ben ook door een aantal vrienden en familie enorm geholpen. Zij zijn zo enorm lief geweest om mij wat sponsorgeld te doneren en ook via deze weg wil ik die mensen hiervoor enorm bedanken!! Echt fantastisch dat jullie mijn droom helpen waar te maken <3

Hiermee wil ik mijn tweede blog afsluiten, ik hoop dat jullie ze met plezier lezen.

Bedankt!

  • 11 Juni 2017 - 16:52

    Serena:

    Heey Louise,

    Het waren weer spannende tijden. XD
    Gelukkig dat alles toch weer goed komt. Jammer dat je de grote studiebeurs niet hebt gehaald.
    Maar toen je net aan dit avontuur begon, wist je hier helemaal niets van af. Dus toch weer een mooie meevaller. Vergeet niet nog van Familie en vrienden te genieten voor je gaat. Voor je het weet ben je in Afrika.

    GOOD LUCK.

    Liefs Serena

  • 11 Juni 2017 - 17:16

    Ekko:

    Lets go kan niet wachten op je verslagen

  • 11 Juni 2017 - 17:16

    Louise Schoutens:

    Heej Serena!

    Bedankt voor je leuke reactie!!
    Dat is inderdaad zo hoor, ik ben ook super blij natuurlijk! :D
    Dat ga ik zeker doen :) komt helemaal goed.

    Bedankt!!
    Liefs

  • 11 Juni 2017 - 17:17

    Louise Schoutens:

    Hahah goed zo Ekko!

  • 11 Juni 2017 - 18:16

    Nicole:

    Super dat alles toch nog gelukt is! En nogmaals proficiat met je studiebeurs!
    Liefs xxx mama

  • 11 Juni 2017 - 19:20

    Claudia Schoutens:

    Leuke verhalen tot nu toe! Een hele voorbereiding voordat je reis begint, maar ook dat hoort er bij!
    Weet zeker dat je hier veel van gaat leren en aan over gaat houden!
    Trots op jou zus!❤️❤️

  • 11 Juni 2017 - 19:57

    Louise Schoutens:

    Ja inderdaad mam!! Bedankt! xxx


    Dankje Zusje!! Ja echt heel veel voorbereiding inderdaad, maar het is al bijna zover!
    Dat denk ik ook wel :D Liefff!!! <3 love u

  • 11 Juni 2017 - 21:18

    Alma:

    Hé lieve Louise,

    Wat fijn om te kunnen lezen hoe het met jou gaat, en met de voorbereidingen. Ik ga niet beloven dat ik elke blog ga lezen, maar zal jou zeker volgen.
    Ik las ergens dat jij nog nooit had gevlogen?! En dan nu in je eerste vlucht direct naar Zuid Afrika??? Wat dapper van jou! (Ik heb ook nog nooit gevlogen, maar zal dan als eerste vlucht wat meer in de buurt blijven, denk ik.)

    Heel veel plezier alvast!
    En geniet ervan!!!

    Liefs,
    Alma

  • 12 Juni 2017 - 07:22

    Louise Schoutens:

    Hoi Alma!

    Wat leuk om ook weer wat van jou te horen :D
    Leuk dat je me gaat volgen! Ik heb inderdaad nog nooit gevlogen hahah, dus direct een vlucht naar Zuid-Afrika is behoorlijk pittig hihi. Ben heel benieuwd!!

    Dankjewel!!

    Liefs Louise

  • 13 Juli 2017 - 18:00

    Marjanka:

    Idd balen! Hopelijk een snel herstel. Ondanks dat toch van harte en een gezellige verjaardag gewenst. In ieder geval een fijn weekend samen met je familie voor de boeg! Groet aan Tom

  • 13 Juli 2017 - 18:14

    Louise Schoutens:

    Dankjewel Marjanka! Leuk om van je te horen! :D Ik zal de groetjes doen aan Tom!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Louise

Actief sinds 02 Jan. 2011
Verslag gelezen: 480
Totaal aantal bezoekers 56753

Voorgaande reizen:

21 Juli 2017 - 02 December 2017

Zuid-Afrika

24 Januari 2011 - 20 Mei 2011

Algemene Militaire Opleiding

Landen bezocht: