Week 4 woensdag - Reisverslag uit Assen, Nederland van Louise Schoutens - WaarBenJij.nu Week 4 woensdag - Reisverslag uit Assen, Nederland van Louise Schoutens - WaarBenJij.nu

Week 4 woensdag

Door: Louise Schoutens

Blijf op de hoogte en volg Louise

20 Februari 2011 | Nederland, Assen

Om 6:00u werd ik weer gewekt door mijn collega's. Ik kon natuurlijk weer niet de rits van mijn tent los krijgen dus kreeg ik ff hulp haha:P

Zo snel mogelijk omkleden en het eerste wat we gingen doen was ochtendsport! Ik keek er tegen op maar het was heerlijk! We gingen op een langzaam tempo hardlopen en op een bepaald punt gingen we oefeningen doen om de spieren goed te rekken en daarna weer hardlopend terug;)

Na het hardlopen gingen we HPG'en, de jongens moesten gewoon in het bos. Maar wij vrouwen mochten dit keer nog in een tent:P Vet relaxt!:D We kregen een hele uitleg over hoe je je moet wassen in het bos ach ja best handige tips meegekregen.

Daarna gingen we ontbijten, wel vervelend hoor als alles nat is en je hebt niets om op te zitten... Na een tijdje gingen we maar gewoon op de natte grond zitten, je moet toch wat hé:P
Oh we moesten ook onze tentjes opruimen, dat is wel k*t, alles is namelijk nat dus dat maakt je dan iets minder vrolijk:P

Hierna moesten we onszelf weer gaan camoufleren, dat begint ook wel te wennen. Het gaat steeds sneller:D

Daarna gingen we weer patrouille lopen, ik was de laatste man dus liep helemaal achteraan. Op een gegeven moment kwam de Sergeant naar met toe om uit te leggen dat hij over een tijdje een bom af liet gaan en dat ik dan moest doen alsof ik gewond was, dus hard roepen en doen alsof je heel veel pijn had...:P

Op een gegeven moment ging dus die knal en ik liet me echt met een vet grappige sprong vallen haha Ik moest gewoon lachen om mezelf:P Maargoed ik dus schreeuwen en toen kwamen mijn collega's me helpen namen ze me op de arm en moesten ze vet hard rennen, ik had het echt met ze toen doen. Al helemaal toen de sergeant GAS GAS GAS riep en iedereen zijn/haar gasmasker op moest doen, en mij toen moesten tillen met een gasmasker op je hoofd. Dat is echt super zwaar ademen... Arme jongens...:P

Na een tijdje mochten we stoppen en kregen we te horen wat we de volgende keer moeten verbeteren.

Na deze patrouille haden we lekker even wat tijd voor onszelf! Na een uurtje was het alweer tijd voor de lunch, heerlijk wat warme chocolademelk opgewarmt:D

Na de lunch moesten we weer alle tenten van het kader opruimen, ging echt super goed. De Charlie groep was als laatste begonnen maar was als eerste klaar!:D

Nadat iedereen klaar was kregen we van de luitenant te horen dat we de 7 km mars terug naar de kazerne niet gingen lopen, omdat er te veel mensen we kleine blessures hebben. Ik vond het op zich wel fijn maar ook wel weer een beetje raar...

De Charlie groep mocht als eerste terug naar de kazerne, ik weet nog steeds niet waarom. Normaal gaan ze namelijk eerst Alfa dan bravo en dan Charlie, er zat wel een bepaalde reden aan maar ik ben er dus nog niet achter:P

Oh vlak voordat we vertrokken moesten we ons in het bos ook nog decamoufleren, met ijskoud water! Maar beetje shampoo erbij en dan gaat het er wel goed af hoor:D

Rond 16:00u kwamen we weer op de kazerne aan, hebben we alle tassen uit de 4 tonners gehaald en kregen we te horen dat we alvast onze spullen mochten gaan schoonmaken!

Dus wij dachten, mooi!!! Dan gaan we nu zo snel mogelijk alles schoonmaken zodat we zo snel mogelijk op bed kunnen! MOOI NIET!

Om 20 voor 5 kregen we te horen dat we om 17:00u buiten in sporttenue opgesteld moesten staan en we moesten in die tijd ook nog eten!:O

Om 17:00u stond iedereen op de juiste manier buiten zeggen ze, jullie staan niet stil! Ga naar binnen, hang je weer helemaal om inclusief rugzak en stel dan weer in eerste rust op (doodstil staan) Nou geloof mij dat valt tegen met zo'n zware rugzak op je rug:P

Na een tijdje moesten we de rugzak voor ons zetten en gingen ze dingen noemen die je dan moest laten zien of je die mee had, terwijl wij al mochten schoonmaken dus alles lag naast de tas. Dus iedereen weer 100x naar binnen om alles te pakken waar ze om vroegen.

Na een tijdje had iedereen alles bij elkaar, toen moesten we met de Charliegroep opstellen en eerst waren we niet op tijd, da tweede keer riep ik laatste man bij was het weer niet goed en de derde keer vertelde ze ons dat er een 4 tonner voor ons klaar stond en dat we daarin moesten stappen...

Ik dacht echt, WAT! Wat hebben we verkeerd gedaan man! Onderweg zagen we verkeersborden van 20km naar Assen, en ik begon hem al te schijten! Ik dacht ech NEEEEEE we zijn net terug van de eerste bivak en dan zouden we minimaal 20km moeten lopen!

Op een gegeven moment stopt de 4 tonner en moesten we uitstappen. De Sergeant wijst een plek aan en zegt, maak daar een rondommetje (dus weer in een rondje gaan liggen) Man dat waren gewoon stekelbosjes waar we zo'n 45minuten in hebben gelege, ik heb het serieus gewoon donker zien worden!

Na 45min mochten we eindelijk opstaan, we kregen een kaart mee en een tijd, 2 uur en 15 minuten moesten we over een route doen waarop we 7 opdrachten kregen.

Ik zal het ff kort proberen te vertellen.
We liepen echt in een super hard tempo, maar het marstempo heb ik al redelijk onder de knie dus dat ging best goed!
1. Ga over de brug (smal bedekt met dikke laag mos/takken enzovoorts)
2. Lever je helm en tas in, PRIMA! Leuke opdrachten dacht ik zo:D
3. Neem 2 houten balken en een brancard mee.
4. Neem 2 munutiekisten van elk 10-12 kilo mee
5. Neem 2 jerrycans mee, nou die waren in ieder geval ook niet echt klein ofzo:P
6. Controle of je alles mee had wat je mee moest hebben
7. Iemand van 90kilo moest op de brancard worden gelegd en naar het eindpunt getild worden. Ik heb hem niet getild, maar het was heeel zwaar, dat was wel duidelijk.

Jammer genoeg hadden we op bepaalde punten wat tijd verloren dus waren we 6 minuten te laat op het eindpunt... Vlak voordat we aankwamen reed de 4tonner weg, nou mensen dan zakt de moed je in de schoenen hoor... Je voeten doen pijn je bent moe en dan krijg je te horen dat je de laatste 13 km naar de kazerne moet lopen... Terwijl we er ook al 10 km op hadden zitten... BALEN!

Maar gelukkig zei de Sergeant na ongeveer 2/3km dat er toch nog een 4tonner op ons gewacht had en dat we toch niet helemaal terug hoefden te lopen!! Ik kon de chauffeur van die 4tonner wel in de armen springen:P hahaha

Eenmaal aangekomen op de kazerne werd ons verteld dat de sportinsturctuurs klaar stonden om ons nog over de hindernisbaan te laten gaan. Als we het goed zouden doen zouden we zo naar bed kunnen, als we het niet goed zouden doen, zouden we langer doormoeten gaan...
TOen ging hij aan ons vragen wat wij daar van vonden, mijn antwoord: Op zich wel leuk, maar nu heb ik echt super zere voeten! En toen zegt ie ineens, nou dat hoefd nu ook niet meer hoor;) pfff dat luchtte op:P

We gingen naar binnen en hadden nog even een evaluatie over hoe het was gegaan, het bleek een mentale training te zijn maar daar was ik onderhand wel achter gekomen:P Man wat was ik kapot zeg! Maar ik vond het echt een super opdracht!:D

Om 23:30u waren we EINDELIJK vrij!!! Ben heerlijk gaan douchen en om 00:30u ben ik als een blok in slaap gevallen!

  • 20 Februari 2011 - 18:25

    Oma & Opa Koppenol:

    Dat was me wel een dag Louise en ze houden je goed bezig, maar volgens ons heb je een beroep gekozen dat helemaal bij je past.
    We zijn benieuwd wanneer je je eerste strepen kan op doen, is daar al zicht op ?

    Veel succes Louise, we blijven je volgen.

    Liefs van Oma & Opa Koppenol

    Hou je taai !

  • 20 Februari 2011 - 18:49

    Nanja:

    Ik blijf lezen hoor, vind het echt zo leuk om te doen.
    Succes, groetjes en volhouden

  • 20 Februari 2011 - 18:51

    Serena:

    Pfff, wat een zware dag zeg.
    Voel zelf al bijna de pijn in mn voeten.
    Echt heel veel respect hiervoor. ;)

    Ga zo door meid, (Y)

  • 21 Februari 2011 - 09:14

    Amanda(klico):

    Hey pluis dat was een leuke bivak he :)

  • 21 Februari 2011 - 17:07

    Tante Riet Ome Adrie:

    hallo louise
    het is wel heftig zo te lezen echt iets voor jou ik zou zeggen hou vol

    tante riet ome adrie tante corrie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Louise

Actief sinds 02 Jan. 2011
Verslag gelezen: 389
Totaal aantal bezoekers 56795

Voorgaande reizen:

21 Juli 2017 - 02 December 2017

Zuid-Afrika

24 Januari 2011 - 20 Mei 2011

Algemene Militaire Opleiding

Landen bezocht: