Week 4 dinsdag - Reisverslag uit Assen, Nederland van Louise Schoutens - WaarBenJij.nu Week 4 dinsdag - Reisverslag uit Assen, Nederland van Louise Schoutens - WaarBenJij.nu

Week 4 dinsdag

Door: Louise Schoutens

Blijf op de hoogte en volg Louise

20 Februari 2011 | Nederland, Assen

Zo het heeft even geduurd maar hier ben ik weer hoor:D

Vanwege een super drukke onvoorspelbare week vol gebeurtenissen heb ik totaal geen tijd gehad om op de kazerne wat verslagen te plaatsen, dus vandaar;)

Dinsdag was een spannende dag, de eerste bivak!

De dag begon gewoon zoals iedere dag met het vroege opstaan, ontbijten en corveeën. Daarna moesten we buiten volledig omgehangen, opstellen. Volledig omgehangen houdt in: heuptas met daarin je CBRN-masker, een opsvest (soort harnasje met allemaal tasjes eraan), je helm op je hoofd en je rugzak op.

Buiten werd er gecontroleerd of je alles bij je had dus eerst weer heeeel je rugzak uitpakken en dan hetgeen omhoog houden waar de sergeant om vraagt en het daarna weer in je tas stoppen. Als je iets was vergeten moest je weer terug naar binnen om het op te halen. VOlgens mij ben ik 3 keer in sprinttempo weer naar binnen geraced, gelukkig was ik niet de enige:P

Nadat alles gecontroleerd was moesten we onze tassen in de 4tonners laden en zijn we daarna zelf ook ingestapt. De 4tonners brachten ons naar het bos waar we de eerste bivak zouden doorbrengen.

Eenmaal aangekomen werd ons verteld en uitgelegd dat we eerst de boogtenten van het kader op moesten zetten, inclusief kachel!! Wij slapen gewoon in een tent van 30/50 cm hoog:P Ach ja verschil moet er wezen hahah:P
Ik had er een hard hoofd in of dat allemaal wel goed zou komen met 13 man zo'n tent opzetten, maar het ging super! Ach dat heb je met zo'n leuke groep als de onze:P hahah

Hierna gingen we de handelingen voor actie uitvoeren. Dat houd in: Controle of je CBRN-masker goed functioneerd, camoufleren en elkaar controleren of iedereen goed gecamoufleerd is;) Als we straks een wapen krijgen moet je die ook helemaal checken en dat allemaal binnen 15 minuten!:O
Handelingen voor actie voer je trouwens uit in een rondommetje, dat houd in; je ligt met zijn allen in een rondje met de hoofden naar buiten, plat op je buik, en op die manier voer je alles uit;)

Hierna gingen we kijken of iedereen de velddiensttekens goed beheerst, dus weer in een rondje gaan staan hoofden naar buiten en wat de sergeant roept moet je dan uitvoeren. Heel leuk en leerzaam:D

Nadat iedereen zijn geheugen weer had opgefrist gingen we de velddiensttekens echt toepassen tijdens het lopen van een patrouille!:D
Ik ga het een beetje proberen uit te leggen;)
Eerst krijgt iedereen een nummer van 1-13(er zitten er 13 in onze groep) En dan moet je "LOER" toepassen, Links Oneven Even Rechts. Dus als je een oneven getal hebt gekregen moet je naar links kijken/beveiligen en als je een even getal hebt dan kijk/beveilig je naar rechts. De nummers 1 en 2 kijken vooruit en nummer 13 kijkt zowat de hele tijd naar achteren.
Je begint in gehurkte positie op volgorde van nummer 1 t/m 13. Als nummer 1 opstaat geeft hij het velddienstteken volgen aan nr 2, die wacht dan totdat nr 1 ongeveer 5-10 meter verder is, staat dan op en geeft het velddienstteken volgen aan nr 3 enzovoorts.
En op die manier loop je een patrouille, tijdens de patrouille krijg je nog meer velddiensttekens maar daar zal ik verder niet te veel op in gaan. Ik hoop dat jullie het tot nu toe nog een beetje snappen;)

Tijdens de patrouilleloop werd er in een andere groep die wij tegen kwamer GAS GAS GAS geroepen, en jah hoor dat betekend dat wij ook ons gasmasker op moeten zetten! Terwijl je hele hoofd onder de camouflage zit!:D Oftewel (papa:P) dat word schoonmaken 's avonds...

Toen we terugkwamen gingen we lekker lunchen, dit keer kregen we gehaktballen!!:D Heerlijk als het koud is, dat je dan iets warms naar binnen kunt werken:D

Na de lunch moesten we onze slaapplaatsen gereedmaken, net als de eerste keer achter ons slaapgebouw. Tentje-tas-tas-tentje-lengte pioschop-tentje-tas-tas-tentje-lengte pioschop enzovoorts enzovoorts..

Hierna kregen we uitleg over een 24uurspakket. Hierin zit je ontbijt, je lunch en je avondeten, en nog veeeel meer en dat voor zo'n klein doosje!:D
Inhoud ongeveer:
2 zakken avondeten - 3 pakjes crackers - 6 pakjes beleg (paté, stroop, tonijn enz.) - 2 chocomelkpoeder - suiker - theezakjes - rol mentos - rol dextro - chocoladereep - pakje kauwgum - limonadepoeder - 2 soorten soep. Serieus echt super veel!!

Na de uitleg mochten we er mee aan de slag, want denk je... Ik lus echt zoooo veel he, maar witte bonen in tomatensaus..... Iieeeelll!!! Goor!!! Nou dat kregen we dus te eten, ik had dus mijn halve snoepvoorraad alweer op:P hahaha

Na het eten gingen we weer een patrouille lopen, maar nu in het donker. Heel leuk!

Daarna gingen we met het hele peleton ergens heen lopen waar we een lesje licht en geluids discipline oftewel gedrag bij duisternis zouden krijgen.
Toen we daar aankwamen waren ze nog met een aantal dingen bezig dus moesten we nog even wachten. Tijdens het wachten moesten we van het kader moppen gaan vertellen, als je er een wist moet je voor de groep gaan staan en dan de mop vertellen, klinkt stom maar het was echt grappig!

Na de moppen kregen we dan eindelijk die les, hier lieten ze zien hoe het NIET moest (hard schreeuwen, met autolichten aan rijden enz..) OOk kregen we nog een vuurwerkshowtje te zien van verschillende kleuren:D Aan het eind hadden ze nog een leuke grap, we moesten doodstil zijn en super goed concentreren want we moesten een speld in een mestin (metalen bakkie) moeten horen vallen. Niemand hoorde wat maar... we kregen een 2e kans, dus iedereen nog geconcentreerder luisteren.... BOOOMM!!!!! Echt keihard iedereen schrok zich dus hartstikke dood hhahah:P

Hierna zijn we lekker in ons inimini slaapplaatsje gekropen waar je je kont nog niet in kunt keren en ik altijd ruzie heb ongeveer 4 ritsen die je dicht moet doen:P Om 3:15u werd ik wakker gemaakt omdat ik moest wacht lopen tot 4:00u Nou daarvoor had ik niet echt lekker geslapen maar daarna, als een roosje!:D


  • 20 Februari 2011 - 18:26

    Nicole:

    Gelukkig kunnen we weer verder lezen! Ik mistte deze week echt je verhalen hoor! Maar natuurlijk wist ik dat je op bivak was en geen mogelijkheid zou hebben om de verslagen uit te typen.

    Ga zo door meissie!

  • 20 Februari 2011 - 19:02

    Anja:

    heej ik zat ook al te wachten maar ja hoor.... ze is er weer haha leuk man om zoveel te beleven en leuk voor ons om dit te lezen.
    gr uut Noord-Sleen en dat is ja zo ja

  • 21 Februari 2011 - 20:36

    Witteboontomatensaus:

    je mag drie keer raden wie ik ben maar wat ben ik jaloers op jou wittebonen in tomatensaus. ik dacht eerst ik zou daar verhonger, maar zoooo erg is dat toch ook weer niet.

    hint: het is zo ongeveer de enige groente die ik wél lust.

    rara wie ben ik!

    Trouwens leuk dat je weer wat plaatst. ik zat al te wachten maar het was het wachten waard, wat een leuke verhalen!
    succes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Louise

Actief sinds 02 Jan. 2011
Verslag gelezen: 471
Totaal aantal bezoekers 56779

Voorgaande reizen:

21 Juli 2017 - 02 December 2017

Zuid-Afrika

24 Januari 2011 - 20 Mei 2011

Algemene Militaire Opleiding

Landen bezocht: