Week 5 Donderdag - Reisverslag uit Assen, Nederland van Louise Schoutens - WaarBenJij.nu Week 5 Donderdag - Reisverslag uit Assen, Nederland van Louise Schoutens - WaarBenJij.nu

Week 5 Donderdag

Door: Sld Pluis

Blijf op de hoogte en volg Louise

24 Februari 2011 | Nederland, Assen

Halloo allemaal!

Hier ben ik weer:D

Vandaag begonnen we weer met de standaard ochtend procedure;) Ontbijten, Corveeen en de inspectie natuurlijk en vandaag was ie goed!!!

Daarna kregen we een lesje Militaire Veiligheid, over hoe om te gaan met de pers en bijv. geheimhoudingsplicht. Echt wel heel interessant!

Hierna hadden we een lesje administratie, klinkt heeeel saai maar dat was heeeel interessant! Het ging namelijk over ons loon!:D En over vakantiegeld en verlofdagen, loonstrookjes enzovoorts;) Hele belangrijke informatie dus:D

Na de administratieles gingen we lunchen! Heelijk gegeten!

Na de lunch gingen we het wapen weer ophalen oh ik heb nog niet verteld hoe we dat moeten doen;)
Je komt de wapenkamer binnen en dan moet je hard en duidelijk roepen/zeggen: Soldaat Schoutens, Reknummer... (das geheim:P) Sergeant! En dan krijg je je wapen 'open' aangeboden en dan moet je buiten de 'veiligheidsregels toepassen' dus kijken of er patronen in je wapen zitten;)

Tijdens de les Diemaco (ons wapen) gingen we ons wapen in en uit elkaar halen en ik ben natuurlijk druk aan het oefenen om alle benamingen uit mijn hoofd te leren van het hele wapen! En geloof me dat zijn er veel!:P

Tot 15:30u hebben we diemaco les gehad en daarna moesten we tot het avondeten leren op de kamer, hartstikke gezellig natuurlijk. Ben vet trots op mezelf want ik weet namelijk al vet veel benamingen:P Als we ons wapen weer meemogen op de kamer dan zal ik er ff aan denken een foto te maken!

Na de zelfstudie gingen we eten en rond 18:15u kregen we uitleg over de militaire vakbonden, klinkt interessant dus daar ga ik me thuis nog wel even in verdiepen;)

Nou dat was het wel zo'n beetje van vandaag dus ik ga nu lekker even douchen en naar bedje!:D

Weltruste!!

  • 25 Februari 2011 - 07:12

    Joyce (Quinta):

    Hey Louise...

    Ze maken daar een netjes oppassende dame van jou...
    Zou je moeder eens moeten invoeren allemaal... iets laten vallen... 10 keer opdrukken, haha... je zult wel erg sterk worden daar ;-))))

    Nou meis... je vermaakt je nog maar even daar... enne.. .véél wandelen met Kyra met hééééle grote stappen... dan komen die marsen vanzelf !!!

  • 25 Februari 2011 - 18:07

    Oma & Opa Koppenol:

    Lieve Louise, Oma & Opa genieten van al je belevenissen, geweldig spannend, leerzaam en je toont doorzettingsvermogen.
    We zijn trots op je !
    We hebben op internet naar je diemaco gekeken, super mooi geweer hoor !
    Oma heeft nu al twee mooie boekjes, door Opa gemaakt, van je eerste 4 weken diensttijd.
    Leuk om alles te volgen van jouw in Assen en van je peloton.

    groetjes van Oma & Opa Koppenol

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Louise

Actief sinds 02 Jan. 2011
Verslag gelezen: 363
Totaal aantal bezoekers 56738

Voorgaande reizen:

21 Juli 2017 - 02 December 2017

Zuid-Afrika

24 Januari 2011 - 20 Mei 2011

Algemene Militaire Opleiding

Landen bezocht: