Week 3 Woensdag Praktijkdag! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Louise Schoutens - WaarBenJij.nu Week 3 Woensdag Praktijkdag! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Louise Schoutens - WaarBenJij.nu

Week 3 Woensdag Praktijkdag!

Door: LouiseSchoutens

Blijf op de hoogte en volg Louise

10 Februari 2011 | Nederland, Amsterdam

Hallo allemaal!!:D

Gisteren deed internet het niet op de kazerne dus heb ik het verslag van gisteren ook nog niet geplaatst, maar dat ga ik nu dus even doen;) Die van vandaag zal ik er morgen wel opzetten;)

Nou woensdag hadden we dus onze eerste praktijddag! Heel erg leerzaam, interessant, gezellig en KOUD! Man ik had bevroren voeten, echt de hele dag!!

De dag begon weer op een normale, standaard manier met een vervelend geluidje dat iedere ochtend om 5:50u afgaat, ze noemen het ook wel een wekker geloof ik...:P

Eerst lekker ontbeten en daarna weer onze kamer en de badkamer schoongemaakt. Na de inspectie hadden we ochtendappél en zeiden we de ritmeester weer goedemorgen. Hij wenste ons een leuke, leerzame en succesvolle dag toe.

Daarna als een speer naar binnen en je omhangen (helm op, jas aan, masker omhangen, opsvest en je rugzak) natuurlijk redde wij het weer niet binnen de tijd en kregen we een dikke preek...

Na die preek moesten we onze tas uitpakken en allemaal naar rechts gericht binnen 5 minuten ofzo uitpakken, en NATUURLIJK haalde heel veel de tijd weer niet... En dus moesten we alles weer inpakken binnen een bepaalde tijd en ook die tijd haalde we niet... Man zo moeilijk is het toch niet:P

Daarna gingen we per groep de 4 tonners in en werden we naar het oefenterein gebracht.

Na een kwartier kwamen we in het bos aan en kregen we een leuke les over camouflage, super leuk en interessant! Er waren 3 mensen in het veld verspreid, we zagen er direct een want hij had zich niet gecamoufleerd en hij was niet gebukt. Toen moesten we naar de volgende zoeken, ik zag hem echt niet! Hij had zijn handen en gezicht gecamoufleerd. En we kregen te horen dat er nóg iemand was verstop, niemand zag hem! Lag ie gewoon maar 5 meter voor je in een volledig gecamoufleerd pak, echt geweldig!!!

Daarna gingen we onszelf camoufleren, best lastig zonder spiegel, maar we helpen elkaar buddiesgewijs:D

Hierna kregen we een lesje afstand inschatten, met verschillende methodes kun je de afstand bepalen, echt super interessant! En erg leuk om te proberen:D

Daarna kregen we een les van een sergeant die echt super leuk les kan geven, echt een geweldige kerel! Wat een lol:P Hij vertelde ons hoe je kunt weten waar het noorden is dmv de zon, je horloge, een speld, bomen, sterren enzovoorts. Super interessant en erg leuk verteld allemaal, op die manier blijft het ook veel beter hangen:D

Na dit lesje had iedereen echt ontzettende honger gekregen, en ik had het echt super koud!! Mijn tenen waren echt bevroren... dat was wel wat minder maarjah we gingen lekker eten en dan warm je automatisch wel lekker op, want het zonnetje scheen echt heerlijk! We kregen gewoon een hamburger te eten! Geweldig! Dat had ik echt niet verwacht, oh wat kun je toch genieten van een hamburger als je het koud hebt en in het bos zit:p

In de tijd dat we gingen eten moest je ook je sportschoenen aantrekken (die hadden we meegenomen)

Na het eten hadden we een lesje Observeren/ waarnemen, ook weer een leuke interessante les waar dan ook van die simpele/logische dingen worden verteld maar die je eigenlijk helemaal niet weet!:D

Na het lesje waarnemen kregen we een les over signalen die je uit moet voeren als je bijvoorbeeld geen geluid mag maken, maar toch duidelijk moet maken dat bijvoorbeeld iedereen moet gaan dekken (liggen) Heel leuk!

Daarna moesten we ons klaarmaken voor de 5km mars. Dat is in een tempo van ongeveer 5.5km per uur. Klinkt misschien heel weinig maar ik loop normaal niet zo snel:P Oftewijl ik vond het echt wel zwaar, ik zet altijd hele kleine korte pasjes maar je moest juist grote passn nemen, anders hebben de mensen achter je ook last van je... op het begin was het ff lastig het juiste tempo te lopen (ik liep namelijk vooraan), maar na een tijdje ging het al stukke beter al had ik wel een beetje last van mijn benen moet ik eerlijk toegeven;)

Rond 16:30u kwamen we weer aan op de kazerne, denk je lekker te gaan douchen om die camo van je hoofd, handen, hals, nek, oren enzovoorts af te halen, mogen we gewoon niet eens douchen!!:O BALEN!
Nou dat word dus heel hard schrobben, want ik vond het er helemaal niet makkelijk afgaan als dat ze zeiden:P En ik kan waarschijnlijk ook nog niet tegen het zwarte camo spul, want ik heb om mijn rechter oog echt helemaal rode huid. Echt super geirriteerd. Het lijkt wel alsof iemand mij op mijn oog heeft geslagen met zijn vuist, want het is namelijk ook blauw onder het ook.. natuurlijk dat heb ik weer:P

Hierna gingen we eten, maar na het eten waren we nog niet klaar... We moesten alles schoonmaken wat we vandaag hadden meegenomen, ALLES, ondanks je sommige spullen niet eens hebt gebruikt... Het klonkt heel vervelend maar het viel echt reuze mee!

Rond 21:15u waren we eindelijk vrij, ben ik lekker gaan douchen en ben ik mijn bedje ingedoken, helemaal kapot!

Nu is het ook alweer 22:00u dus zit ook alweer achter de laptop te knikkebollen:P Ik ga dus lekker slapen nu.

Ik hoop dat jullie de verslagen nog steeds leuk vinden en bedankt voor alle leuke reacties die ik op de verslagen krijg! En sorry dat ik niet altijd overal op reageer..;)

Weltrusten allemaal en tot morgen!








  • 10 Februari 2011 - 21:04

    Anja:

    ja ja ben ik weer:P ik kij elke even hoor en vind het upserleuk zoals je schrijft.
    groet'n van mij

  • 10 Februari 2011 - 21:47

    Nicole:

    En ik ben net terug van drie dagen beurs! Fijn om te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt. Heb de indruk dat jullie een heel afwisselend, leuk en interessant programma hebben.\

    Tot morgen!!! xxx

  • 11 Februari 2011 - 09:21

    Paula:

    Hey leuk he die 1e praktijkdag!!!

    Wij konden die vent ook niet vinden die 5m van ons vandaag lag! Leuk he?

    En camo he ik 1 tip voor: BABYDOEKJES!!! Dan helpt echt zooooooooooo enorm en daarna gezichtje insmeren met creme en je bent zo goed als nieuw :D

  • 11 Februari 2011 - 12:49

    Willie:

    je heb het best zwaar, maar zo lang je het leuk vind is het te doen.

  • 13 Februari 2011 - 01:31

    Joyce (Quinta):

    Arme jij... lekker slapen en uitrusten, daarna je lekker laten verwenen bij mamsie thuis...
    Leuk je verslagjes te lezen...

  • 13 Februari 2011 - 12:32

    Mannie En Bianca:

    Leuk om te lezen hoor, maar ik word er al moe van als ik het alleen al lees....volgens mij heb je geen kans om te vervelen. Knap dat je tijd en energie kunt vinden om het op papier te zetten! Sjappoooo!

  • 15 Februari 2011 - 10:17

    Jan:

    Moi wicht,
    Het is super om je verslagen te lezen. En wat een mooie foto's. Ik ben trots op je.

    Hartelijke groet Jan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Louise

Actief sinds 02 Jan. 2011
Verslag gelezen: 439
Totaal aantal bezoekers 56736

Voorgaande reizen:

21 Juli 2017 - 02 December 2017

Zuid-Afrika

24 Januari 2011 - 20 Mei 2011

Algemene Militaire Opleiding

Landen bezocht: