1e Week eerste dag! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Louise Schoutens - WaarBenJij.nu 1e Week eerste dag! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Louise Schoutens - WaarBenJij.nu

1e Week eerste dag!

Door: LouiseSchoutens

Blijf op de hoogte en volg Louise

28 Januari 2011 | Nederland, Amsterdam

Dag 1 Maandag

Nou, na bijna een jaar wachten was het maandag eindelijk zo ver, mijn opkomst bij de Landmacht!!!

Rond 8 uur stapte ik in de bus naar mijn toekomstige carriere, super zenuwachtig was ik man! Ik had er gewoon buikpijn van, zo zenuwachtig. Maar toen ik op het Station in Assen aankwam was het direct leuk en gezellig toen ik al een aantal collega's ontmoette in de viertonner naar de kazerne.

Bij aankomst moesten we ons melden in de leerlingenkantine de Vicking. Alle papieren inleveren en je kreeg een peleton aangewezen. Er zijn 3 peletons, het 3e, 4e en het 5e. Ik werd in het 4e peleton ingedeeld, jeeeh bij Amanda die ik al had ontmoet op hyves en op het station!

Toen het 4e peleton eindelijk allemaal aanwezig was werden we naar ons slaapgebouw gebracht. Buiten stelden de wachtmeeesters en sergeanten zich voor en werden we in 3 groepen gesplitst, de Alpha, Bravo en de Charlie groep. Ik zit in het 4e peleton Charlie groep!!! Super gezellige groep!

Na de kamerverdeling en de rondleiding door het slaapgebouw gingen we lunchen, heerlijk! Van al die indrukken had ik wel hele erge honger gekregen.
S'middags hebben we ook nog een rondleiding over de kazerne gekregen en werd ons verteld dat de ijsbeer de mascotte is voor de Kazerne voor Assen, vanwege het noorden natuurlijk;) Die ijsbeer staat heeeel groot afgebeeld op het, jaja de naam zegt het al, het ijsberen plein. En het is ten strengste verboden over de ijsbeer te lopen!! Tijdens de rondleiding liepen we langs een bok, daarover werd verteld dat dat Kees de Bok is! ahahha, nou niet op te lachen hoor want Kees heeft namelijk een rode baret!(luchtmobiel) Dus voor die bok moeten we ook respect hebben, dat is de mascotte voor de luchtmobiele brigade uiteraard.

Na de lunch kregen we ongeveer 100 regels naar ons hoofd geslingerd die je natuurlijk totaal niet kunt onthouden hahah:p

Na een voorstelronde van onze Charlie groep en boeken te hebben gehaald moesten we naar de theaterzaal om onder de krijgstucht te worden gesteld. We werden vanaf dat moment echt militair en zo hoorde je je vanaf dat moment dan ook echt te gedragen. Een militair hoort zich trots te gedragen, moet doorzettingsvermogen tonen, kameraadschap is heeel belangrijk en vooral discipline. Dat zijn ongeveer de belangrijkste regels voor een militair! Ook moesten we een papier ondertekenen waarin je beloofd geen drugs te gebruiken! Oh en de allerbelangrijkste regel zo ongeveer, GEEN TELFOONS OP ZAK, die moeten uit en in je kast!!! aaahhh die ga ik missen hahaha

Na nog meer regels gingen we dineren, heel veel vinden het eten totaal niet te kanen maar daar heb ik niet zo'n moeite mee:P

S'avonds moesten we al leren voor de volgende dag, ZHKH zelfhulp kamaradenhulp eigenlijk militair EHBO. Na een tijdje hoopten we eindelijk is naar bed te mogen want het was al zowat 22:00u. Wat denk je gaat ineens het brandalarm af!!! Ramp, in de super kou moesten we naar buiten opstellen op het plein, nou dat was natuurlijk al de eerste oefening!:P hahah

Dag 1 bestond dus vooral uit regels, regels en nog een regels. Vooral regels over mobiele telefoons en drugsgebruik!!

Ben op dit moment best kapot van deze topweek, dus morgen probeer ik de rest van de dagen samen te vatten:D

Mensen, WELTRUSTEN

• 28 Januari 2011 - 20:34

Loes :

Louise leuk om zo te lezen hoe het daar allemaal toegaat! Succes hoor.

• 28 Januari 2011 - 21:21

Roelina:

Wow, heftig! Ben nu al benieuwd naar de rest.. Houd ons op de hoogte hea en geniet lekker van je welverdiende weekend :)

• 28 Januari 2011 - 21:26

Anja:

leuk zo'n verslag:P ik blijf mooi op de hoogte.

• 28 Januari 2011 - 23:11

Nicole:

Dat was al een leuk stuk om te lezen! We kijken uit naar de verslagen van de andere dagen!

Liefs xxx mama

• 28 Januari 2011 - 23:27

Henk:

en ik heel de week maar smsjes versturen. vandaar dat ik geen antwoord krijg overdag.

Ga zo door "Pluisje"

liefs van Papa

• 29 Januari 2011 - 15:03

Hendrien:

had het verhaal natuurlijk al een beetje gehoord, maar wauw wat super vet allemaal! ben zeeer benieuwd naar de rest!:)

• 29 Januari 2011 - 15:05

Lisannie:

Super, ben zoo benieuwd naar al je avonturen.. spannend!! Succes!!
    En geen mobiele telefoon betekend geen dure rekening(lol)

Toppie hoor Kus

• 29 Januari 2011 - 17:13

Louise Schoutens:

Bedankt voor al jullie leuke reacties!!!

En indd lisannie dat is zeker handig hahahah:P

• 06 Februari 2011 - 12:56

Oma & Opa Koppenol:

Louise, wat genieten wij van je belevenissen als soldaat in opleiding bij de Kon. Landmacht.
    Je baret staat je geweldig !
    Het is leuk om je logboek te lezen, we genieten er van !
    Het vraagt veel discipline en doorzettingsvermogen en dat je daarmee veel kunt bereiken weet je, met zulke ouders als jullie hebben !
    Het team Schoutens-Koppenol heeft bewezen dat je met doorzetten en positiviteit veel overwint en bereikt !

Louise, we zijn trots op je, liefs van je Oma & Opa Koppenol

• 07 Februari 2011 - 18:37

Tante Janny:

We werden al door oma en opa Koppenol op de hoogte gehouden, maar vinden het erg leuk om ook op deze manier je belevenissen te volgen.
    Heel veel sukses hoor!

Groetjes van oom Piet en tante Janny