Week 4 Vrijdag - Reisverslag uit Assen, Nederland van Louise Schoutens - WaarBenJij.nu Week 4 Vrijdag - Reisverslag uit Assen, Nederland van Louise Schoutens - WaarBenJij.nu

Week 4 Vrijdag

Door: Louise Schoutens

Blijf op de hoogte en volg Louise

21 Februari 2011 | Nederland, Assen

Vandaag een speciale dag! De vorige lichting kwam terug van de eindoefening!!:D

Maaaar de dag begon natuurlijk weer zoals altijd met de wekker om 6:00u, ontbijten en corveeën.

Eerst hadden we een lesje Militaire Ethiek en die begon héél raar:P De Sergeant ging koffie halen dus wij (3 meiden en nog een jongen liepen achter hem aan) Tegen die jongen zei de Sergeant dat ie geen chocomelk mocht halen, alleen de meiden mochten dat dus.. Vet raar maarjah ik vond het niet erg:P

De Sergeant liep weg met z'n koffie en vertelde ons in welk lokaal we zaten. Dus toen wij onze chocomelk hadden liepen we naar dat lokaal, dus ik doe open, zegt de Sergeant dat we op de gang moeten wachten... Vet raar:P

Na 5/10 minuten mochten we dan eindelijk naar binnen en gingen we filmpjes kijken over discriminatie waar we daarna over gingen praten. De Sergeant vroeg ons of wij recent nog iets hadden meegemaakt. Niemand kon wat bedenken dus hij zegt, nou ik wel hoor zo'n 20 minuten geleden nog! Dus ik roep JAH INDERDAAD, wij dames werden gediscrimineerd:P Op die manier krijgen wij dus lesjes, echt zo super interessant hé overal zit een reden achter!:D

Na de les militarie ethiek moesten we buiten opstellen in een soort van ereboog voor de lichting die binnen kwam!! Dat was echt wel ff een kippenvelmomentje hoor toen we ze mochten binnenklappen!:D Daar werk je toch naartoe!:D

Daarna hadden we ongeveer een uur van onszelf en om 12:00u gingen we lunchen, SNACKDAG:D ahhaha grapje jongens, maar ik heb echt altijd honger:P

Na de lunch moesten we opstellen op het ijsberenplein voor de certificaatuitreiking van het 5e peleton, de lichting die vanmorgen binnen was gekomen!:D Super mooi zeg, KIPPENVEL! Dat wil ik straks ook bereiken:D

Na de ceremonie gingen we nat corveeën en om 15:00u kregen we inspectie, bepaalde punten waren weer niet goed dus binnen 5 minuten snel herstellen!

Om 15:45u Eindappél, WEEKEND!!!:D

Oh nog en mooie uitspraak van onze Sergeant die we vaak te horen krijgen:

Maak haast als je tijd hebt, dan heb je tijd als je haast hebt.

Denk daar maar eens over na;)

Vandaag was ik lekker vrij! Dus morgen waarschijnlijk weer een nieuw verslag!:D



Oh ik heb trouwens donderdag mijn eerste begeleidingsgesprek gehad, dan krijg je te horen wat goed gaat en wat je moet verbeteren;)
Bij mij ging alles goed, maar ik had 1 puntje waar ik toch wel aan moest werken... Dit gaat jullie vast verbazen, maar ik ben te nadrukkelijk aanwezig:P hahha Nou daar valt wel aan te werken:D

Lieve mensen bedankt weer voor alle lieve reacties en wie weet toch morgen:D

  • 21 Februari 2011 - 20:45

    Hendrien:

    haha goh nog nooit opgemerkt dat jij te aanwezig bent? haha! respect!


  • 21 Februari 2011 - 21:35

    Nicole:

    Inderdaad! Echt op iedere ouderavond hetzelfde verhaal... goede inzet maar altijd zeer nadrukkelijk aanwezig!

    Veel succes voor de komende week!

    Liefs en een dikke zoen xxx mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Louise

Actief sinds 02 Jan. 2011
Verslag gelezen: 406
Totaal aantal bezoekers 56797

Voorgaande reizen:

21 Juli 2017 - 02 December 2017

Zuid-Afrika

24 Januari 2011 - 20 Mei 2011

Algemene Militaire Opleiding

Landen bezocht: