Week 6 Donderdag - Reisverslag uit Assen, Nederland van Louise Schoutens - WaarBenJij.nu Week 6 Donderdag - Reisverslag uit Assen, Nederland van Louise Schoutens - WaarBenJij.nu

Week 6 Donderdag

Door: Sld Pluis

Blijf op de hoogte en volg Louise

06 Maart 2011 | Nederland, Assen

Donderdag stond de tweede praktijkdag op het programma! Maar de ochtend begon natuurlijk standaard zoals alle ochtenden met vroeg opstaan, ontbijten en schoonmaken;)

Daarna moesten we ons omhangen (jas, CBRN-masker tas, opsvest, helm, rugzak) Beetje jammer dat wij niet op 1 recht lijn kunnen staan, dus we moesten wel 4 keer overnieuw naar binnen en weer naar buiten... Want niet goed is..opnieuw!:P

Na een tijdje stonden we eindelijk goed! Toen gingen ze weer wat dingen opnoemen die wij dan moesten laten zien dat we ze mee hadden, ik had echt alles! Jammer genoeg vraag ie ineens om een papiertje waarvan helemaal niet was verteld dat dat meemoest... Die had ik dus niet... Ach jah, alles werd genoteerd dus bij mij is er gelukkig maar 1 iets genoteerd:D Sommige moesten wel 5 keer opnieuw naar binnen...

Toen iedereen alles compleet had vertrokken we met de 4-tonner. Daar moesten we eerst weer de handelingen voor actie toepassen, maar daar kwam deze keer wat meer bij kijken want we hadden natuurlijk ook ons wapen bij ons! Die moesten we dus controleren en laden. Ook moest je jezelf camoufleren en controleren of ons gasmasker naar behoren werkt;) En dat allemaal in 15 minuten! We waren net iets te laat dus dat moet de volgende keer even wat beter.

Oh man man man wat was het toch koud donderdagochtend! Mijn handen en voeten deden gewoon zeer van de kou...

Na de handelingen voor actie kregen we een demo te zien over het schieten en het gooien van een soort van strijker. Daarna moesten we dat zelf uitvoeren! Beetje jammer dat we moesten schieten in de liggende houding, het gras was nog wit van de kou dus dat was niet echt heeel warm en je kleren waren ook direct nat... Maar toen we daadwerkelijk mochten schieten.. Super gaaf om dat eindelijk eens te ervaren, ookal schoten we met losse flodders:P

Oh nog ff iets grappigs:P We moesten best lang stilstaan op een grasveld, maar ik had het zoooo koud dat ik constant op mijn plek stond te springen en te doen dat er op een gegeven moment gewoon een worm uit de grond kwam zetten:P hahah Op dat moment vond ik het echt vet grappig:P

Ach jah:p na het schieten kregen we uitleg over hoe je moet tijgeren met je wapen in je hand. Dat kan op 2 manieren, de tijgensluipgang en de robbengang, nou 1 ding is zeker tijgeren is niet mijn favoriete onderdeel hahah:P Vooral niet op een harde koude ondergrond:P

Na het tijgeren gingen we lekker eten, vandaag kregen we als snack een heerlijke warme worst!:D En dat smaakt heerlijk als je het superkoud hebt:d

Na de lunch kregen we soort lesje van onze wachtmeester en Sergeant. Het zonnetje begon al lekker te schijnen dus we zijn heerlijk in het zonnetje uit de wind gaan zitten. Helm af muts op! Thanks voor dat heerlijk moment!:D hahha echt ff bijgekomen en opgewarmd!

Daarna gingen we patrouille lopen, stoer hoor voor het eerst met wapen! Af en toe schoot de sergeant die achter ons liep en dan moesten wij snel in de greppel duiken, ik val natuurlijk ook nog bijna in de sloot:P Jammer genoeg was het al snel weer tijd om terug te gaan want anders zouden we te laat zijn om terug te gaan marsen...

Vandaag stonden er 7km op het programma, op het begin had ik weer echt moeite om het bij te houden maar later ging het gelukkig stukken beter. Ik weet wel dat ik de volgende keer voorop ga lopen, want deze keer gingen de twee beste lopers voorop... nou niet echt logisch als je het mij vraagt dus daar ga ik de volgende keer even een stokje voor steken:P haha

Rond 17:00u kwamen we aan op de kazerne, ik dacht echt dat ik super dikke blaren had! Tijdens het lopen voel je dat niet zo maar als je dan stil gaan staan.... Auww! Het bleken alleen geen blaren te zijn:P Maar goed zeer deed het wel:P

Nadat we ons een beetje hadden opgefrist en de camo van ons gezicht hadden gehaald zijn we lekker gaan eten!

Na het eten gingen we onderhoud plegen aan ons wapen, wat een super gezellige les vol dikke lachbuien!!:P hhahah ik denk dat iedereen zich wel kapot heeft gelachen:P Wat kun je dan toch een lol hebben om niets zeg hahah

Nadat ons wapen schoon was moesten we onze spullen nog schoonmaken die we mee hebben gehad in het veld, oftewel ALLES:P Nou geloof mij als je dan om 23:30u in je bedje ligt ben je echt binnen 2 seconden weg;)


  • 06 Maart 2011 - 18:18

    Oma & Opa Koppenol:

    Ja Louise stil staan valt niet mee, maar je hebt één geluk als je nog eens honger hebt dan komen de wormen zo op je af.
    Niet lekker ? oh dat went wel hoor als je echt honger hebt dan lust ze zelfs wormen rauw.
    Ga toch maar een lekkere gehaktbal eten hoor !

    groetjes van Oma & Opa Koppenol

  • 06 Maart 2011 - 20:26

    Ilse.:

    Haha die opa en oma van jou hebben goeie humor :P ;)

    aaah ik vind het zo knap dat je dit allemaal vol houd!

    Trots op jou!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Louise

Actief sinds 02 Jan. 2011
Verslag gelezen: 353
Totaal aantal bezoekers 56735

Voorgaande reizen:

21 Juli 2017 - 02 December 2017

Zuid-Afrika

24 Januari 2011 - 20 Mei 2011

Algemene Militaire Opleiding

Landen bezocht: