Week 3 vrijdag Ouderdag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Louise Schoutens - WaarBenJij.nu Week 3 vrijdag Ouderdag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Louise Schoutens - WaarBenJij.nu

Week 3 vrijdag Ouderdag

Door: LouiseSchoutens

Blijf op de hoogte en volg Louise

13 Februari 2011 | Nederland, Amsterdam

Hier ben ik weer;)

Vrijdag was er een ouderdag georganiseerd, je mocht jammer genoeg maar 3 mensen meenemen dus Michelle had in dit geval pech...

De dag begon gewoon zoals andere dagen met dat vervelende geluidje wat ze een wekker noemen:P Klaarmaken voor het ontbijt en daarna corvee.

Tijdens de inspectie van het corvee werd ons even verteld wat we nog aan onze kast moeten doen, want het moet er natuurlijk goed uitzien voor onze ouders:p

In looppas naar het ijsberenplein voor het ochtendappél, normaal gesproken gaan we op vrijdag ook krikkrakken maar dat moest nog even wachten. We gaan namelijk pas krikkrakken als de ouders er zijn.

We hadden s'morgens eerst nog een les over pesten, klinkt raar maar het was echt super interessant! We hadden het over of er verschil wast tussen pesten en dicrimineren, over wie er weleens gepest is en wie er weleens gepest heeft, al dat soort onderwerpen.

Na deze les hadden we even 10 minuten pauze en daarna hadden we de evaluatie over deze week, ik was als eerst aan de beurt. Ik vertelde dat ik de praktijkdag erg leuk vond, maar dat ik nog wel moeite heb met marsen.

Tijdens de evaluatie moest ik naar de arts, ik kan namelijk niet tegen dat camouflagespul. Om mijn oog was het rood en blauw, het leek net alsof ik een flinke klap tegen mijn oog aan had gehad... En mijn huid is helemaal droog en schraal dus daar heb ik een zalfje voor gekregen;)

Na het bezoekje aan de arts ben ik weer terug gegaan naar de evaluatie van week.

Hierna moesten we wéér corveeën maar dan ook de vloer dweilen en natuurlijk nog wat aanpassingen doen aan je kast omdat je ouders komen:P

Nadat alles goedgekeurd was moesten we buiten opstellen. Met het 4e peleton marcheerden we naar de grote kantine waar al onze ouders op ons stonden te wachten. We liepen allemaal tegelijk! Super mooi vonden de ouders het! En toen riep de luitenant, HALT en jammer genoeg gingen 2 mensen na mij niet gelijk met de rest maarjah... Ik denk dat we 5 minuten moesten wachten op de andere peletons in eerste rust (doodstil) Daarna mochten we naar onze oudes en gingen we samen eten, super gezellig!

Na de lunch gingen we naar het ijsberenplein en deed de ritmeester zijn zegje, wat een goeie humor heeft die man eigelijk!:D Na zijn praatje gingen we dan eindlijk Krikkrakken.

Nou op die manier hadden we nog nooit gekrikkrakt... Heel lollig maar wat zwaar zeg!! De andere peletons waren allang weg en wij waren nog steeds bezig, en wat werd er gelachen:P

Wanneer we eindelijk klaar waren met krikkrakken mochten we ons slaapgebouw aan onze ouders laten zien, ff aan Claudia laten voelen hoe zwaar onze rugzak is:P Nou ze viel bijna om:P

Om 13:00u moesten we onze ouders naar het ijsberenplein sturen en moesten we zelf wachten. De alfa en bravo groep moest VET hard werken, alles omhangen en de tas in en uitpakken enzo en wij (de charlie groep) moesten gewoon leren:P

Iets minder leuk was dat de jongens ons vergeten waren te roepen dat we rond 15:00u op het ijsberenplein moesten opstellen dus wij kwamen te laat aan terwijl alle ouders daar stonden... Schaamschaam...

Eindappél gehad en daarna lekker in de auto terug naar huis!

Het is nu alweer 19:45u dus ik moet me nodig gaan klaar maken om weer terug te gaan naar de kazerne;)

Tot morgen lieve verslaglezers:D

  • 13 Februari 2011 - 19:14

    Joyce (Quinta):

    Klinkt als een leuke dag...
    Op dat te laat komen na dan....
    Das wel weer een beetje jammerrrrr !!

    Groetjes, Joyce

  • 13 Februari 2011 - 19:16

    Willie:

    mag je de weekende naar huis???

  • 14 Februari 2011 - 12:03

    Hendrien:

    leuke verhalen weer!
    en van dat omkleden, respect!
    doe dat met voetbal ook maar een keer! hihi. nou succes deze week!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Louise

Actief sinds 02 Jan. 2011
Verslag gelezen: 435
Totaal aantal bezoekers 56751

Voorgaande reizen:

21 Juli 2017 - 02 December 2017

Zuid-Afrika

24 Januari 2011 - 20 Mei 2011

Algemene Militaire Opleiding

Landen bezocht: