Week 3 donderdag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Louise Schoutens - WaarBenJij.nu Week 3 donderdag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Louise Schoutens - WaarBenJij.nu

Week 3 donderdag

Door: LouiseSchoutens

Blijf op de hoogte en volg Louise

13 Februari 2011 | Nederland, Amsterdam

Iedereen weer hartstikke bedankt voor alle reacties op mijn verslagen, op die manier blijft het heel leuk om te schrijven!:D

Hier het verslag van donderdag nog...:$

Donderdag ging de wekker weer om 5:50u oei dat viel tegen na die praktijkdag:P Heerlijk ontbeten en daarna corvee.

Vandaag moesten we met corvee een aantal spullen op bed leggen die je woensdagavond van de praktijkdag had schoongemaakt. We hadden al voorbereidingen getroffen, dus alles wat op je bed moest liggen voor controle, hadden we al onder ons bed liggen. Dus dat was gewoon een kwestie van oppakken en neerleggen, HANDIG:P Compact werken!:P haha Ik kreeg alleen wel commentaar over mijn kisten, want de onderkant was niet schoon genoeg... Daar is een onderkant ook voor:P haha

Na de inspectie gingen we als een speer naar het ijsberenplein voor het ochtendappél om de ritmeester goedemorgen te wensen.

Na het ochtendappél kregen we ons tweede lesje over het CBRN-masker (Chemisch, Biologisch, Radiologisch, Nuclear) Super interessant, maar we moeten wel vaker oefenen heb ik al door:P Ik wil straks in de MOR (masker oefenruimte) namelijk niet gaan kotsen:P Als je het in die ruimte namelijk niet snel genoeg kan, dan word je gewoon ziek!:S

Natuurlijk had ik alweer honger gekregen van die paar lesjes, maar voordat we gingen eten hadden we eerst nog een sportles op het programma staan:D We gingen fitnessen. Eerst gingen we op de cardioapparaten, dat is om je conditie te trainen. Die oefeningen moest je uitvoeren op intensiteit 2 dus iets onder je normale tempo en je hartslag moet dan ongeveer 150 zijn en dat was ie bij mij wel dus het ging wel goed denk ik:D
Na de cardio gingen we krachtoefeningen doen, nou ik weet wel dat ik ze niet zo zwaar zette in de sportschool!:P hahha Hier moet je zo zwaar mogelijk en zo veel mogelijk herhalingen maken, HEFTIG en HEERLIJK!:D

En toen kwam het hoor, zo snel mogelijk omkleden en buiten opstellen. Ja mensen jullie gaan het niet geloven maar ik was samen met nog 2 andere meiden de eerste die buiten aankwam!:D jaja IK LOuise de langzaamste in omkleden:P hahah
MAAR jammer genoeg konden een aantal jongens niet zo snel omkleden... De sergeant vond dat niet zo leuk en dus we moesten zo snel mogelijk weer terug omkleden in sportkleding en wéér waren de meiden het snelst! We deden er 3:10 minuten over:O vet snel!:D Dus we moesten zorgen dat we in 3 minuten weer omgekleed buiten stonden en natuurlijk waar de de meiden wéér het snelst buiten!:D Jammer genoeg kon er 1 iemand zijn veters niet normaal strikken en deden we er veeeel te lang over... gelukkig hoefde dit niet nog een keer overnieuw...

En toen... EINDELIJK ETEN!!!! HEERLIJK!!

Na het eten kregen we een lesje HPG (hygiene preventieve gezondheidzorg) nou sorry mensen maar ik viel echt in slaap! En wéér was ik niet de enige:P hahaha

Na het slaapuurtje kregen we van de Luitenant een les over Nederlandse missies, nationaal en internationaal, Super interessant! Ook werd er verteld dat bij de eerste vredesmissie waar NL aan meedeed er slachtoffers vielen doordat er niet goed gewerkt was aan kameraadschap en dat er nu bijna geen slachtoffers vallen doordat er goed wordt getraind op kameraadschap! Dat klinkt toch wel heel goed hoor!

Na de les van de Luitenant was het alweer 16:30u en waren we al vrij!:D HEERLIJK!:D

En wat een supergezellige avond hebben we gehad zeg, gewoon in het slaapgebouw met de Charlie groep, wat een lol!

Een meisje op mijn kamer had een felgroene klok meegenomen en die zouden wij is gaan pimpen:D Ik had bedacht om het embleem van onze baret erop te tekenen en wéér een ander meisje op de kamer is super creatief, dus zij heeft het erop getekend, daaromheen heeft ze al onze namen (van alle meiden op onze kamer) eromheen gezet. SUPERMOOI! Ik zal er wel even een foto van plaatsen:D

Verder hebben we het nog heel gezellig gehad met de jongens, super grappig zeg! Wedstrijdje opdrukken enzo, ben je ook vrij:P hahah

Nou lieve mensen ik ga even eten en dan komt straks het verslag van vrijdag er nog op;)

  • 13 Februari 2011 - 18:28

    Nicole:

    Hoe is het toch mogelijk dat je zo snel bent geworden in omkleden!?!? Echt ongelooflijk.... Zelfs met turnen - jaren geleden - was je altijd al als laatste uit de kleedkamer en met de voetbal niet anders!

    Complimenten hoor!!!

  • 17 Februari 2011 - 14:31

    Jacqueline Breure:

    Zo Zo wat een knappe keuze heb jij gemaakt zeg. Ik kreeg van oma en opa door dat ik hier je verslagen en foto's e.d. kon vinden, dus dat maar eens opgezocht.
    Wat zwaar zeg als ik het zo lees. Zou niet graag met je ruilen maar jij bent een bikkel en jij vindt het leuk. Dus heel veel waardering voor hetgeen je doet hoor!
    Ik wens je heel veel succes met alles en vele groetjes gewenst.

    Jacqueline Breure

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Louise

Actief sinds 02 Jan. 2011
Verslag gelezen: 433
Totaal aantal bezoekers 56746

Voorgaande reizen:

21 Juli 2017 - 02 December 2017

Zuid-Afrika

24 Januari 2011 - 20 Mei 2011

Algemene Militaire Opleiding

Landen bezocht: