1e Week Dinsdag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Louise Schoutens - WaarBenJij.nu 1e Week Dinsdag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Louise Schoutens - WaarBenJij.nu

1e Week Dinsdag

Door: LouiseSchoutens

Blijf op de hoogte en volg Louise

29 Januari 2011 | Nederland, Amsterdam

Lieve mensen, ik heb vanacht ff 12 uur geslapen dus ik ben er wel weer klaar voor om het verslag bij te gaan werken:D

Bij de maandag ben ik nog wat vergeten te vertellen;) Ik heb namelijk al een bijnaam gekregen:P Ik heet vanaf maandag al Soldaat Pluisje hahah FF een toelichtig: Ik had namelijk nieuwe handdoeken en sokken meegenomen, maar die was ik natuurlijk vergeten uit te wassen met mijn domme hoofd hahah:P Dus wat denk je, ik na het douchen mij afdrogen zit ik van top tot teen helemaal onder de pluisjes van die handdoek:O doe ik mijn sokken uit overal pluisjes, dus vandaar mijn bijnaam soldaat pluisje:D

Nou dat gezegd hebbende zal ik even verder vertellen over mijn superweek!

Zoals ik al had verteld sliepen we maandag pas om 23:00u en jahoor dinsdag werden we om 6:00u gewekt, REVEILLE!!!! Dat betekend dat we binnen 60 seconde op de gang opgesteld moesten staan. Nou leuk hoor iedereen met een vet beslapen kop hahahah. Goedemorgen allemaal, Goedemorgen Sergeant!!

Binnen ongeveer 30 minuten moesten we ons klaarmaken en buiten opgesteld zijn om met z'n allen te gaan ontbijten.

Rond 7:15u CORVEE!!! We moesten onze kamer en de dames toilet/douchruimte schoonmaken ik geloof dat je daar ongeveer een half uurtje voor had, dus ff flink aanpoten. Maar gelukkig weet ik dankzij mijn schoonmaakbaantjes wel hoe ik moet schoonmaken;) haha

Van 8:00u tot 11:15u hadden we onze eerste les, ZHKH Zelfhulp Kamaradenhulp, super interessant! De les werd ook heeel erg leuk gegeven dus dat scheelt ook een hoop!

Na heerlijk geluncht te hebben kregen we onze eerste sportles, en dat was tevens ook al onze eerte conditieproef!

We moesten hardlopen, sit-ups en push-ups doen. Eerder was er een eis voor mannen en vrouwen wat er gehaald moest worden, maar dat hebben ze afgeschaft en je moet gewoon tot het maximale gaan!
Maar de eisen kun je natuurlijk wel in je achterhoofd houden;)
De vrouweneis/manneneis was:
Hardlopen 1900meter/2400meter in 12 min.
Sit-ups 20x/30x in 2 minuten.
Push-ups 10x/20x in 2 minuten.

Ik had 2100meter hardgelopen. 38 sit-ups en 24 push-ups(manneneis dus gehaald):D Ik was dus wel tevreden:D Maar de volgende keer wil ik natuurlijk nog meer halen!!!

S'middags hdden we volgens mij nog een lesje inwendige dienst gehad, maar ik weet eigenlijk al niet meer waar dat over ging:P

S'avonds weer lekker gegeten en daarna hadden we lekker even wat tijd voor onszelf, maar dat betekende wel direct dat we de rangen en standen ging leren, dat vind ik nog wel lastig dus daar moet ik nog wel ff mee aan de slag;)

Ook hebben we dinsdag avond nog geleerd hoe je je komt melden op een kantoor, ik heb het toen opgeschreven dus zal het ff proberen uit te leggen;)

1. Eerst tenue controle (ritsjes dicht, knoopjes dicht, veters in je schoenen enz.)
2. 3x kloppen en bij een JA binnenkomen.
3. In de houding gaan staan en dan zeg je: Soldaat Schoutens (en dan degene die je wilt spreken)
4. Degene die je wilt spreken zegt dan, op de plaatst rust(1e rust), rust(2e rust)
5. stel je vraag.
6. Na je vraag vraag je, verder nog iets?
7. Als je helemaal klaar bent draai je rechtsomkeert weg;)

Nou dat is nog niet zo makkelijk dus:P

Daarna mochten we bellen en ons klaarmaken om naar bed te gaan rond 22:45u lag ik lekker te pitten

Weer een super dag dus!!!




  • 29 Januari 2011 - 23:37

    Tessa En Rob:

    Oehh Louise, Klinkt spannend die eerste dag! en zeker niet makkelyk!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Louise

Actief sinds 02 Jan. 2011
Verslag gelezen: 701
Totaal aantal bezoekers 56740

Voorgaande reizen:

21 Juli 2017 - 02 December 2017

Zuid-Afrika

24 Januari 2011 - 20 Mei 2011

Algemene Militaire Opleiding

Landen bezocht: