Daar ben ik dan! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Louise Schoutens - WaarBenJij.nu Daar ben ik dan! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Louise Schoutens - WaarBenJij.nu

Daar ben ik dan!

Blijf op de hoogte en volg Louise

27 Juli 2017 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Let op! Lange blog :P

Zondag 23 juli gingen we voor de tweede poging en wat vond ik het spannend! Vooral na mijn eerste ‘vliegervaring’ afgelopen vrijdag was ik natuurlijk extra zenuwachtig, zouden we nu wel echt gaan?

Zondag kwam Hester als verrassing nog even gedag zeggen, super lief! Vlak daarna kwamen Martin en Wilma, want zij zouden me naar Schiphol brengen ☺ Vlak voor vertrek kwam wéér het moeilijke moment van afscheid nemen, eerst de hondjes, daarna Hester en ten slotte natuurlijk Tom. Dit keer voelde het erg gek, zou het nu wel voor lange tijd zijn??

Nou daar gingen we dan, mooi op tijd de auto in naar Schiphol! Wilma reed en hield zich natuurlijk heerlijk aan de snelheid :P oftewel, met 160 naar Amsterdam gevlogen hahaha. Het begon allemaal hartstikke goed, totdat we een paar kilometer voor Schiphol waren.. Er stond een mega grote file, er bleek een ongeluk gebeurd. Op de andere weghelft, dus snap niet waarom wij zo enorm stil stonden, maar goed! Er raakten al mensen in paniek en gingen de auto uit om vanaf daar te lopen! Ik begon van binnen ook al redelijk spanning te voelen, ik ga nu toch niet mijn vliegtuig missen he!?!?! Maar gelukkig konden we na driekwartier redelijk rijden en hebben Wilma en Martin me afgezet bij de vertrekhal, want parkeren was kansloos, zo druk! Daar heb ik afscheid genomen van ze (bedankt voor het brengen!) en ben ik alleen naar binnen gelopen, wat voel je je dan klein zeg hihi.

Eenmaal binnen heb ik even op Mirjam en Joëlle moeten wachten en toen zijn we gaan inchecken, dit ging redelijk goed. Er bleek wel wat geks met Joëlle haar ticket te zijn, we moesten haar in Ghana nogmaals inchecken. Oh ja onze nieuwe vliegreis was best chill, eerst met KLM 6 uur lang naar Ghana, vanuit daar 2 uur overstappen en ruim 7 uur vliegen naar Johannesburg, daar weer ruim 2 uur overstappen en in anderhalf uur naar Port Elizabeth vliegen.

Rond half 4 stapten we het KLM vliegtuig in, man man man wat een luxe ding!!! Vet luxe schermpjes met touchscreen en alles, fantastisch!! Ik zat trouwens bij het raam, vlak achter de vleugel. Na een tijdje mochten we dan eindelijk gaan vliegen, spannend!!! Nou daar ging ik dan, voor de allereerste keer en wat was dat GEWELDIG!!!! Ik vond het helemaal niet eng ofzo, juist super gaaf!!

In het vliegtuig hadden we niets te klagen, hele aardige stewardessen en goed eten! Onderweg heb ik relaxt en film gekeken, gekletst, veel naar buiten gekeken, enzovoorts. Na 6 uur gingen we landen in Ghana, eerste landing ooit dus! Had me er heel veel van voorgesteld, maar was gewoon alleen maar hartstikke cool en geweldig hahahah. Ik keek direct al uit naar de volgende vlucht!

Maar toen we in Ghana aankwamen zakte mijn enthousiasme wel een beetje, we werden daar behandeld als een soort van criminelen! Het verschil tussen, hard gezegd, zwart en wit, was duidelijk zichtbaar en voelbaar… Joëlle moest hier natuurlijk opnieuw inchecken, maar daar deden ze erg moeilijk over! We moesten een tijdje wachten en toen moesten we meelopen naar de douane, daar werden we volledig gecheckt en ik moest zelfs mijn handbagagekoffer helemaal leeg halen! Toen ze mijn gips zagen keken ze er raar naar en vroegen ze wat dat was haha, ik uitleggen, maar volgens mij vonden ze het maar vreemd :P Uiteindelijk mochten we eindelijk verder en konden we naar de gate!

Rond een uur 21 (in Ghana is er 2u tijdverschil) vlogen we weer weg en wat waren we daar blij mee, we voelden ons er totaal niet op ons gemak! We vlogen verder met South African Airways, het was een prima vliegtuig, uiteraard wel iets minder luxe dan KLM, maar goed te doen! Eerst heb ik even een filmpje gekeken en vervolgens heb ik ‘lekker’ geslapen ☺ Om 6:20u landden we Johannesburg!

Toen we aankwamen in Johannesburg zagen we de andere vier meiden weer, waar we vrijdag bij in het vliegtuig zaten, super leuk! De laatste vlucht zouden we weer samen doen ☺ Eerst moesten we door een soort douane en vervolgens moesten we onze bagage oppikken, omdat de laatste vlucht een binnenlandse vlucht is. En toen begon de ellende……. We liepen naar de bagagehal en stonden te wachten op onze koffers… De andere vier meiden hadden direct hun koffer gevonden, maar die van ons drieën kwam maar niet… Dus gingen we aan een vrouw daar vragen of alle koffers er al waren, ja die waren er al, WAT!? Dus wij zeiden dat onze koffers er niet tussenstonden, toen werden we naar een bagagebalie gestuurd. De mevrouw aan die balie ging bellen naar Ghana en kwam met de volgende mededeling: Het spijt me heel erg, maar jullie bagage is achtergebleven in Ghana.. NEEEE!? Dit kan er ook nog wel bij!! Tis ons echt niet gegund zeg…. Vreselijk! Ik werd er misselijk van, ik dacht dat we onze bagage nooit weer terug zouden zien :P

Aangezien we onze volgende vlucht ook moesten halen en die over drie kwartier al vertrok, moesten we snel door en zouden we op het vliegveld in Port Elizabeth moeten regelen dat onze bagage alsnog naar ons toe zou komen (rare zin geloof ik, kom er niet helemaal uit :p). Wij dus haasten naar de incheckbalie, Mirjam en ik hadden onze boardingpassen al, maar Joëlle had vanaf het begin dus al problemen met haar ticket. Nou dat probleem werd hier alleen maar groter! Gelukkig werden we door een heel aardige man geholpen ☺ Zo eng het was op Ghana, zo aardig en behulpzaam waren ze op Johannesburg! Maar goed, we werden van de ene naar de andere balie gestuurd en uiteindelijk bleek dat Joëlle met een andere vlucht naar Port Elizabeth moest gaan vliegen dan ons… Oh ja, onze vlucht bleek een uur vertraging te hebben, dat kwam in eerste instantie goed uit, want we zouden anders nooit op tijd gekomen zijn.

Uiteindelijk had Joëlle haar ticket en konden we door de douane! In de gate bleek dat ons vliegtuig niet een uur maar veel langer vertraging had! Joëlle had een vlucht van 2 uur later dan ons, maar vloog vóór ons al weg! Onze vlucht kreeg een steeds langere vertragingstijd en het schoot maar niet op! Maar gelukkig konden we eindelijk, na het hele vliegveld over gerend te zijn, achter een gestreste Afrikaanse mevrouw aan, de bus in die ons naar het vliegtuig bracht! In het vliegtuig moesten we ook nog een behoorlijke tijd wachten, want er waren vele vliegtuigen voor ons. Dat vond ik niet zo erg, want die heb ik allemaal van dichtbij zien opstijgen, machtig!

Om 12:20u vertrokken we dan EINDELIJK van Johannesburg naar Port Elizabeth, onze laatste vlucht! Na ruim anderhalf uur kwamen we veilig aan en gingen we eerst aan de slag om onze koffers te regelen, ook hier waren ze erg aardig en behulpzaam en werd ons verteld dat de koffers morgen aan zouden komen. Super zuur, maargoed prima, daar hopen we dan maar op!

Het laatste stukje!
Ten slotte moesten we nog anderhalf uur met de auto en een busje (er waren nog veel meer studenten met deze vertraagde vlucht) om aan te komen in Port Alfred. Eindelijk waren we er dan, rond een uur of 5 kwamen we aan bij de campus, de plek waar we de komende 4 en halve maand zullen gaan vertoeven ☺

Aangezien de blog nu al mega lang is zal ik de volgende blog schrijven over de campus en de eerste dagen hier!

Bedankt voor het lezen en tot snel! :D

Vergeet de foto's niet te bekijken!!

  • 27 Juli 2017 - 22:55

    Mama Nicole :

    Heen moppie

  • 27 Juli 2017 - 23:27

    Jan Oosterwijk:

    Hallo Loise ,
    Wat een belevenis alleen al op de heenreis, ik hoop dat je een ontzettend leuke tijd krijgt daar ,
    hartelijke groeten .
    jan o

  • 28 Juli 2017 - 00:01

    Hes:

    Pfft word al gestresst door het alleen al te lezen,
    NU AL ZIN IN ONZE VLUCHT

  • 28 Juli 2017 - 07:41

    Gea:

    Wat een reis zeg kreeg kromme tenen bij het lezen haha....
    Wat ben jij een positivo kan ik nog wat van leren

  • 28 Juli 2017 - 07:46

    Mama Nicole :

    Heej moppie, mijn eerste reactie is niet goed geplaatst, vreemd! Dus een nieuwe poging!
    War een wereldreis zeg! Jullie hebben al veel meegemaakt, maar gelukkig toch nog goed afgelopen! Bedankt weer voor je update, erg leuk om te lezen.
    Liefs en tot een volgende keer op Skype!

  • 28 Juli 2017 - 09:03

    Ekko:

    he topper nu alles lekker achter je laten , en lekker genieten jij daar aan de over kant
    en een verre warme land met al je maatjes

  • 28 Juli 2017 - 11:24

    Ilse:

    Jeetje mina, het mocht allemaal niet mee zitten zeg!
    Maar uiteindelijk ben je veilig aangekomen en heb je inmiddels je koffer weer terug!
    Tijd dus nu om lekker te gaan genieten en om het mooie zuid-Afrika te gaan bewonderen.
    OAS goed op jezelf en op elkaar meid! Ik kijk uit naar je volgende verhaal!
    Dikke kus, Ilse

  • 28 Juli 2017 - 20:50

    Louise Schoutens:

    Bedankt allemaal voor de leuke reacties!!

    Vinden jullie de manier van schrijven goed en leuk zo, of moet het minder gedetailleerd en uitgebreid? Ik hoor graag feedback :)

    Ik hoop morgen weer een nieuw verhaal te schrijven over de eerste week hier! Op Facebook plaats ik steeds wat kleine updates met foto's!

  • 29 Juli 2017 - 09:12

    Geesje Van Der Zweep:

    Ha Louise, wat leuk dat jij dat vliegen ook zo kicken vond; ik dacht ook mijn hele leven al dat ik doodsbang zou zijn maar wat geniet ik nu ook van vliegen; die wolken, piepkleine huisjes bij landen en opstijgen... die power haha... en wat een gekloot met dat overstappen enzo.. maar ja.. je bent nu allang op plaats van bestemming. gelukkig. nu maar lekker genieten hoor!!!
    groetjes en een paar dikke lebbers van Noukie

  • 30 Juli 2017 - 21:09

    Alma:

    Hé Louise,

    Wat een belevenissen! En dat is alleen nog maar de reis.
    Wel heerlijk om het te lezen, je beschrijft het zo goed dat ik helemaal met je mee ga in je verhaal.

    Nu maar lekker genieten van alles! Ik ga zo nog het andere verslag lezen.

    Fijne tijd, meid!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Louise

Actief sinds 02 Jan. 2011
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 56712

Voorgaande reizen:

21 Juli 2017 - 02 December 2017

Zuid-Afrika

24 Januari 2011 - 20 Mei 2011

Algemene Militaire Opleiding

Landen bezocht: