Nog meer pech.... - Reisverslag uit Leeuwarden, Nederland van Louise Schoutens - WaarBenJij.nu Nog meer pech.... - Reisverslag uit Leeuwarden, Nederland van Louise Schoutens - WaarBenJij.nu

Nog meer pech....

Door:

Blijf op de hoogte en volg Louise

22 Juli 2017 | Nederland, Leeuwarden

Jeetje mina het kan ook niet meezitten zeg!

1e update: afgelopen maandag kreeg ik te horen dat ik nog 3 weken in het gips moet.... Gelukkig wel gips dat ik eraf kan halen om te douchen en uiteindelijk dus over twee en halve week zelf kan verwijderen!

2e update: De meesten van jullie zullen het al op Facebook hebben gelezen, maar ik zal hier uitgebreid vertellen over gisteren. Het zal wel een wat onsamenhangend slecht verhaal kunnen worden, sorry daarvoor hihi.

Gisteren was dus dat dag dat ik samen met Joëlle, Jitske, Mirjam, Amarins, Marijke en Manja zou vliegen naar Zuid-Afrika! Echter zit ik nu weer thuis... HOE DAN?! Dat zal ik je vertellen.

Gisteren, vrijdag 21 juli, zijn Tom en ik vertrokken vanaf huis, na eerst emotioneel afscheid genomen te hebben van de honden hihi. Het was lastig, maar ik was er klaar voor om te gaan en ik had er zin in!

Om 13u waren we al op Schiphol, mooi op tijd want het zou mega druk zijn deze dag. Wij met z'n allen onze ruimbagage inleveren, bleek direct dat het totaaal niet druk was haha. Nou bij het erheen lopen ging het al mis met mij natuurlijk, onervaren reiziger haha. Werd direct terug gestuurd, want moest eerst wachten, terwijl er niet eens een rij was hahah. Ach ja, loop ik even terug, en ik sta keurig achter de lijn, voor maar liefst 1 seconden want toen mocht ik wel komen, oké dan! Hahahah vaag! Mijn bagage werd gewogen op 22,8 kilo, Yes die mocht mee!

Vervolgens kwam het moment van afscheid nemen van Papa, Mama, Michelle, Claudia en natuurlijk mijn lieve Tom <3. Het deed natuurlijk even zeer, maar wat had ik zin in dit avontuur! Daar ging ik dan, naar de douane.. Ik moest van alles in bakjes doen, voor de mensen die vaker met het vliegtuig gaan, zoals bijna iedereen hahah, snappen dit wel. Bij mij duurde het natuurlijk eeuwig :P Nou goed, dat eindelijk klaar, werd ik gefouilleerd, inclusief mijn gips! Ik zou natuurlijk maar wat meenemen in dat mini kleine stukje gips :P. Bleek dus niet zo te zijn, dus ik mocht verder. Een laatste zwaai op afstand naar mijn lieve familie, tot over 4 en halve maand, doei!!!!

Super, we waren keurig op tijd en moesten nog best een tijdje wachten bij de gate. Om 16:55u zouden we gaan vliegen, man, spannend!!!! Toen we zaten te wachten zag ik al dat de mensen daar niet erg lief met koffers omgaan, jemig ze smijten met die dingen, niet best. Maar goed, 16:55 mochten we eindelijk het vliegtuig in, duurde allemaal wat lang.. Nou daar zaten we dan, ik had een prachtig plekje bij de vleugel, wauw! Wat indrukwekkend, nog even en dan zou mijn eerste keer vliegen toch echt gaan gebeuren! Dat even duurde en duurde en duurde.... Ondertussen was het 17:45u en kregen we een sms van de vliegtuigmaatschappij dat het vliegtuig om 18:15u toch echt zou opstijgen, spannend hoor.. Maar om 18:00u deed de stewardess een mededeling: "Dames en Heren, het spijt ons, maar de vlucht wordt geannuleerd vanwege een technisch probleem". JEMIG, DIT MEEN JE TOCH NIET!!!

Voor jullie idee, we zouden vanaf Schiphol, via een overstap op München en op Johannesburg naar Port Elisabeth vliegen. Doordat deze vlucht mis ging, konden we al deze aansluitingen vergeten...

Oké, ik ga weer verder, we werden dus het vliegtuig uitgezet... Niemand die ons kon vertellen wat vervolgens de bedoeling was... Na iemand aangesproken te hebben moesten we eerst onze bagage ophalen, nou dat gaan we dan maar doen... Wij daar een tijd staan wachten en uiteindelijk was daar gelukkig onze bagage! Mijn mooie roze band die om mijn koffer heen zat, zat er na 1 mislukte vlucht al niet eens meer om heen, dus... Haha

Toen we onze bagage hadden, zijn we naar de ticketbalie gelopen (ik gestrompeld uiteraard :P) Daar aangekomen stond er natuurlijk een flinke rij, dus daar zijn we maar achteraan gesloten. Tijdens het wachten hoorden we al van andere studenten dat we maar liefst 2 dagen vertraging zouden oplopen!! ONGELOFELIJK, ik ga ook een keer vliegen hoor...

Ondertussen waren de ouders van Mirjam weer op Schiphol aangekomen, want die waren nog in de buurt. Gelukkig maar! Want haar vader heeft echt alles fantastisch voor ons geregeld! Op zondag konden we in twee groepen weer vliegen, helaas niet meer gezamenlijk. Maar ach dit was natuurlijk prima. Ik vond het wel erg belachelijk dat Schiphol op dat moment niets voor ons heeft gedaan... Dus daar ga ik natuurlijk nog even achteraan hihi.

Uiteindelijk was het maar liefst rond een uur of 11 in de avond... En kregen we dus te horen dat we voor twee nachten weer naar huis moesten, wat een domper... Afscheid genomen, klaar voor het avontuur en dan weer naar huis moeten... Lekker dan!

Ach ja op een gegeven moment waren we wel weer over ons dooie punt van sip zijn heen hihi en zijn we met gezellige muziek in de auto al zingend naar huis gegaan, in het kader van je moet toch wat! Het zusje van Jitske heeft ons gelukkig willen ophalen, super lief, bedankt!!

Rond een uur of half 2 's nachts lag ik weer naast Tom, geheel onverwacht, in mijn eigen bedje. Wat een rare dag! Niet leuk om onze reis zo te beginnen :(


Zaterdag 22 juli
Vandaag ben ik de dag positief begonnen, tja wat kun je anders! Maar in de loop van de dag veranderde mijn humeur helaas wel wat... Voor mijn gevoel zat alles tegen, ik werd mega zenuwachtig, lukte het inchecken niet, voelde me beroerd en had bijna geen zin meer in alles. Tijdens het inchecken bleek dat Joëlle in een ander vliegtuig zou zitten in de laatste vlucht... Jemig nu dat weer! Maar goed, uiteindelijk is dankzij Mirjam alles nog goed gekomen en kunnen we als het goed is morgen dan echt weg!

Ik was er gisteren zo klaar voor, zo op mijn gemak, ik had er zoveel zin in! Vandaag had ik het even helemaal gehad, maar nu ben ik er weer! Morgen gaan we een tweede poging doen om naar Zuid-Afrika te vliegen! Ik vind het nu wel extra spannend trouwens!!

Nou mensen, ik hoop dat het verhaal wat te volgen is, want heb het totaal niet nagelezen hihi. Ik duik straks lekker mijn bedje in en morgen vertrek ik om 10:30u vanaf huis!

Slaap lekker allemaal!

PS. ik heb foto's toegevoegd :D

  • 23 Juli 2017 - 08:25

    Ekko:

    Hallo dat is even pech maar straka gaan jullie toch .. denk maar zo louise zijn ergere dingen .voor nu goeie vlucht en tot in afrika
    Gr jes rutje en mij zelf

  • 23 Juli 2017 - 10:06

    Gabi:

    Ooooh wat spannend allemaal. Kun je maar zien , je hoeft niet eens ver weg om een avontuur te beleven .
    Natuurlijk wens ik je dat alles verder naar wens verloopt. Een goede reis en tot je volgende verslag. Ik kijk er nu al naar uit. Wat kun jij leuk schrijven XXX

  • 23 Juli 2017 - 14:55

    Serena Meijer:

    Zoveel pech... Dit kan echt alleen jou overkomen. Als het goed is ben je nu wel daadwerkelijk aan het vliegen. Ik wens jullie allemaal heel veel plezoer toe. En blijven schrijven!!!

    Groetjes Serena

  • 26 Juli 2017 - 20:16

    Louise Schoutens:

    Bedankt voor jullie leuke reacties!! Ik ga hopelijk morgen een nieuwe blog schrijven, we hebben het hier best druk :) Vanavond eerst een openingsfeestje, dus wordt het hem nog niet ;) Hopelijk tot morgen!

  • 27 Juli 2017 - 10:28

    Claudia :

    Mooi samenhangend verhaal hoor, lees erg prettig, alleen de omstandigheden zijn minder leuk ☹️
    Maar ben super trots op je en wens je veel plezier daar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Louise

Actief sinds 02 Jan. 2011
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 56725

Voorgaande reizen:

21 Juli 2017 - 02 December 2017

Zuid-Afrika

24 Januari 2011 - 20 Mei 2011

Algemene Militaire Opleiding

Landen bezocht: