Week 10 woensdag - Reisverslag uit Assen, Nederland van Louise Schoutens - WaarBenJij.nu Week 10 woensdag - Reisverslag uit Assen, Nederland van Louise Schoutens - WaarBenJij.nu

Week 10 woensdag

Door: SLD Pluis

Blijf op de hoogte en volg Louise

03 April 2011 | Nederland, Assen

Woensdag was een super druk ingevulde dag!

We begonnen met het toepassen van wat we dinsdag bij de les AAW hebben geleerd.
We moeste in buddyparen langs een reeks van 18 foto's lopen waarop dus weer bommen, mijnen, granaten enzovoorts stonden afgebeeld. Die moesten we dus weer indelen in de hoofdgroepen en subgroepen, niet uit je hoofd hoor, daar heb je een heel handig boekje voor:P hahah maar alsnog best lastig;)

Daarna kregen we een lesje over prikken. Dat houd in, op een mijnenveld op een bepaalde manier in de grond prikken om te zien of je erover heen kunt gaan. Nou dat moet natuurlijk ook nog op een speciale manier, je prikt om de 2cm je prikstok in een hoek van 30graden in de grond en dat doe je dan 1m breed. Dan ga je 4cm omhoog en ga je weer opzij om de 2 cm prikken, hoop dat het een beetje duidelijk is:P Maargoed je kunt dus wel nagaan hoelang dat wel niet duurt...

Daarna kregen we een situatie voor ons die we zouden moeten oplossen... Er was iemand in een mb (militaire auto zeg maar:P) het mijnenveld ingereden en toen was er een mijn afgegaan dus er zat een gewonde in de mb. Wij moesten die gewonde gaan helpen dus door het mijnenveld heen;) We kregen 3min om met onze groep een plan van aanpak te bedenken, RAMP! Onze groep is nogal slecht in communiceren, dus iedereen roept zijn/haar idee tegelijk dus niemand hoort het... echt een ramp! Dus dat hadden we totaal niet goed uitgevoerd...

Hierna was het tijd om te lunchen!

Na de lunch kregen we les over het CBRN pak dus met je gasmasker enzovoorts en dit keer moesten we dus ons pak aantrekken, luchtdichte broek en jas, hele aparte schoenen voor over je kisten en dunne handschoentjes en daaroverheen rubbere handschoenen... WARM! Maargoed daar kregen we dus les in en daarna moesten we het dus gaan toepassen. Dat pak beschermt je tegen sproei aanvallen dus word er geen gasgasgas geroepen maar sproeisproeisproei;) En daar komt nog meer bij kijken, je moet dan voordat je je masker opzet je gezicht, nek, hals eerst gaan insmeren met een super gore olie... En dat natuurlijk allemaal zo snel mogelijk en zonder adem te halen... en dat valt tegen mensen:P Maargoed ik vond dat het alsnog best goed ging;) Maar dat moet natuurlijk nog blijken want as dinsdag gaan we naar de MOR, de masker oefen ruimte en daar word je pas echt getest... AAAHHH zenuwachtig!!

Na de CBRN lessen gingen we nog sporten. We begonnen met de hindernisbaan, dit keer met wapen, best wel even wat spannender maar dus ook extra leuk!:D En na de hindernisbaan gingen MZV'en:D OOk altijd leuk! We moeten ons namelijk goed voorbereiden want tijdens de eindoefening ga je over een MZV'baan individueel! Dus dan moet je je zelf echt wel kunnen verdedigen en je moet goed kunnen aanvallen!:D Ook gaan we een keertje onaangekondigd het MZV huis binnen, spannend!!

Nou dat was het wel voor woensdag;)

• 03 April 2011 - 13:14

Nanja:

Hoi Louise, vond afgelopen weekend super gezellig, ben je nog geslaagd toen wij weg waren?
    Het ijs was ook zeker voor herhaling vatbaar. Hoe is het met je voeten?
    Isabelle is nog steeds helemaal gelukkig met haar schoenen en Korriena en Willie met hun shirts.
    Groetjes van ons allemaal.

• 03 April 2011 - 17:40

Nicole:

Jemig... zo'n mijnenveld... daar moet je toch ff niet aan denken zeg! Wat een gedoe om de twee centimeter een gaatje prikken! Als je dan die gewonde uit de auto moet halen... hahaha ben je wel een dag onderweg!

• 03 April 2011 - 19:55

Ilse:

Sjongejongejonge wat weeeeeeer een verhaaaal! :P

• 06 April 2011 - 06:58

Henny:

Ging het een beetje in de oefenruimte. Ben je niet vergeten gewoon adem te halen? Spannend!!