Week 7 Donderdag - Reisverslag uit Assen, Nederland van Louise Schoutens - WaarBenJij.nu Week 7 Donderdag - Reisverslag uit Assen, Nederland van Louise Schoutens - WaarBenJij.nu

Week 7 Donderdag

Door: Sld Pluis

Blijf op de hoogte en volg Louise

13 Maart 2011 | Nederland, Assen

Oeps... Bijna vergeten de verslagen van donderdag en vrijdag erop te zetten:$

Donderdag hadden we alweer onze 3e praktijkdag! En het verliep voor vertrek allemaal heel voorspoedig, iedereen had alles mee en we hoefden dus niet weer 100x naar binnen om nog wat op te halen!

We vertrokken weer met de 4 tonners naar het oefenterrein voor de prakdagen. En daar begonnen we natuurlijk weer met de handelingen voor actie, camoufleren wapen laden en kijken of ie werkt enzovoorts. Serieus, camoufleren kan ik al supersnel en zonder spiegeltje:P We hadden met onze groep de tijd gehaald dus het ging hartstikke goed!

Na de handelingen voor actie gingen we patrouille lopen (mijn favoriete onderdeel:D) Onze instructuurs vonden dat we het heel goed deden dus we kregen een compliment! Jammer genoeg moesten we ook nog een stuk tijgeren... man geloof mij dat is echt zwaar!

Toen we bijna terug waren riep er iemand ineens GAS GAS GAS!!! :( NEEE balen! Ik probeerde echt zoo snel mogelijk mijn masker op te zetten, maar dat is echt een ramp! Omdat mijn haar er tussen gaan zitten krijg ik hem niet goed aansluitend tegen mijn gezicht aan dus daar moet ik nog wat op verzinnen....

Na de patrouille loop was het alweer lunchtijd!!! Heerlijk gegeten, er was alleen 1 nadeel voor de dames... Er was geen dixie (toiletje) oftewel we moesten wild plassen:P hahah Wat denk je, raak ik met mijn kont toch een brandnetel aan!! AAAhhh 3 dagen last van gehad:P ahhah

Na de lunch kregen we een lesje over contact front, rechts, links, achter. Dat betekend dat er geschoten word van een bepaalde richting. Als dat gebeurt moet je 2 schoten lossen naar die richting, dan ga je liggen en roep je CONTACT FRONT! En vuur je 1 gericht schot. Heel leuk om te doen, direct ook ff geoefend met liggen staan liggen staan zonder je knieen te gebruiken;)

Na dat lesje gingen we weer patrouille lopen en ik moest voorop, dat vond ik best moeilijk want ik was bang dat ik wat verkeerd deed... Beetje onzeker zeg maar, maar het ging eigenlijk best wel goed:D

Op het allerlaatst mochten we al onze patronen opschieten en dat waren er een stuk of 50 dus dat was heeeel leuk!:D

En daarna moesten we 7 km terug marsen naar de kazerne MET RUGZAK! De eerste km ging niet echt vlekkeloos en liep ik voorop, maar toen kreeg ik de tip van een sergeant dat ik misschien beter als tweede kan lopen omdat je dan iemand ander zijn tempo gewoon moet bijhouden. THANKS VOOR DE TIP!!! Het ging daarna echt super goed! Ik had een denkbeeldige MACFLURRY op de rugzak van degene voormij gezet en dan wil ik wel lopen hoor:P hahhaah

Toen we na 7 km op de kazerne aankwamen kon ik ook echt niet meer, maar ik was echt zooo trots op mezelf:$ Per km had ik een blaar opgelopen.. oftewel ik had gewoon 7 blaren op mijn voeten en dat loopt echt niet lekker:P

Na het onderhoud plegen ben ik denk ik rond 22:30u als een blok in slaap gevallen;)


  • 13 Maart 2011 - 19:14

    Nicole:

    Oooh ohh geweldig weer! Heb echt gelachen om je verslag! Ik zie het gewoon voor me, terwijl ik lees... blote billen in de brandnetels, een mac flurry op de rugzak!

    Fantastisch hoor! Ga zo door!

    Dikke zoen xxx mama

  • 13 Maart 2011 - 22:10

    Joske:

    hey echt het blijft leuk om je verslagen te lezen en leuk om te lezen dat je het goed naar je zin hebt ga zo door gr

  • 14 Maart 2011 - 10:13

    Amanda:

    Tip voor je haar doe een penty op als je met pratijkdag of op bivak bent dan heb je geen last van los zitten haar. Maar moet je even aan het kader vragen of het mag. Als je dit leest voor de volgende bivak,praktijkdag.

    Groetjes Aman

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Louise

Actief sinds 02 Jan. 2011
Verslag gelezen: 344
Totaal aantal bezoekers 56713

Voorgaande reizen:

21 Juli 2017 - 02 December 2017

Zuid-Afrika

24 Januari 2011 - 20 Mei 2011

Algemene Militaire Opleiding

Landen bezocht: